Konsorcjum Compremum i Mag-Train nie składa broni w przegranej – wydawać by się mogło – sprawie naprawy 40 wagonów osobowych PKP Intercity. Spółki zaskarżyły wyrok Krajowej Izby Odwoławczej w tej sprawie.
Zarząd spółki Compremum (d. Pozbud) poinformował w komunikacie, że wspólnie ze swoim konsorcjantem, spółką Mag-Train zaskarżył w całości wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 marca 2022 roku oddalający ich odwołanie. Przypomnijmy, że PKP Intercity
unieważniło trzyczęściowe postępowanie na wykonanie naprawy okresowej P5 oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu Z1A/Z1B/Z1BPRM (nie był to zresztą
pierwszy, ani nawet drugi przetarg w tej sprawie). Następnie, odrzucając odwołanie konsorcjum,
KIO potwierdziło słuszność tej decyzji.
– Złożona do Sądu Okręgowego w Warszawie skarga obejmuje zarzuty prawa materialnego i proceduralnego wobec Wyroku Izby, w tym m.in. : (i) naruszenie art. 93 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 92 ust. 1 pkt 7 PZP2004 poprzez jego niewłaściwą wykładnię i uznanie, że Zamawiający mógł odstąpić od sporządzenia faktycznego i prawnego uzasadnienia decyzji o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, z którego to uzasadnienia wynikałoby pełne zmaterializowanie się przesłanek warunkujących unieważnienie Postępowania; (ii) naruszenie art. 93 ust. 3 w zw. z art. 7 ust. 1 i art. 9 ust. 1 PZP2004 poprzez ich niezastosowanie lub niewłaściwą interpretację polegającą na uznaniu, że w stanie faktycznym opisanym szczegółowo przez skarżących, a prawidłowo ustalonym przez KIO, nie doszło do naruszenia zasady równego traktowania wykonawców i zachowania uczciwej konkurencji oraz zasady przejrzystości i pisemności postępowania podczas, gdy z okoliczności faktycznych w sposób oczywisty wynika, że Zamawiający posiadał środki niezbędne na realizację zadania publicznego objętego postępowaniem – napisała spółka w komunikacie.
– Skarżący wnieśli przede wszystkim o zmianę zaskarżonego wyroku w całości poprzez uwzględnienie odwołania i nakazanie zamawiającemu unieważnienia czynności unieważnienia postępowania oraz dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty zgodnie z przeprowadzoną oceną ofert, ewentualnie zmianę zaskarżonego wyroku jw. oraz przedstawienia szczegółowego uzasadnienia faktycznego wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 93 ust. 1 pkt 4 PZP2004 potwierdzającego niemożliwość finansowania zamówienia – czytamy.
Próba udowodnienia, że zamawiający miał obowiązek podnieść budżet na realizację zamówienia nie zdarza się często (przynajmniej w branży kolejowej). Warto przypomnieć, że konsorcjum Compremum i Mag-Train
odwoływało się już wcześniej w przetargach PKP Intercity. Ma z przewoźnikiem
umowę na modernizację 14 wagonów.