Na koniec maja planowane jest rozstrzygnięcie przetargu na naprawę wraz z modernizacją szynobusu typu 212M serii SA109-005. Wpłynęły dwie oferty - Fabloku oraz TS Opole.
Województwo śląskie ogłosiło w marcu przetarg na wykonanie czynności poziomu IV utrzymania (naprawa rewizyjna) wraz z modernizacją autobusu szynowego SA109-005 typu 212M wyprodukowanego przez Kolzam. - Wyłoniony w tym postępowaniu wykonawca będzie miał 150 dni na zrealizowanie usługi od dnia zawarcia umowy - poinformował "Rynek Kolejowy" Witold Trólka z biura prasowego marszałka. - Na dzisiaj nie można dokładnie określić terminu przekazania szynobusu do eksploatacji - dodał.
Przetargi na wykonanie IV poziomu utrzymania wraz z modernizacją SA109-005 województwo ogłosiło w ubiegłym roku dwukrotnie. Za każdym razem postępowanie wygrywała spółka Tabor Szynowy Opole, jednak oferty były wyższe niż kwotą, którą Urząd Marszałkowski przeznaczył na wykonanie zadania (ok. 2,5 mln złotych). Tym razem środków na naprawę jest nawet mniej - 1,95 mln złotych netto. Jedynym kryterium w przetargu jest cena.
Dwa pojazdy SA109 typu 212M urząd marszałkowski kupił w 2005 roku. SA109-011 nie został nigdy dokończony z powodu ogłoszenia upadłości Kolzamu. - Drugi szynobus typu 212M serii SA109-011 jest obecnie dokańczany w Pierwszej Fabryce Lokomotyw w Polsce Fablok Szynobusy będą przekazane do eksploatacji spółce Koleje Śląskie - mówi Witold Trólka. Przewoźnik ten nie ma obecnie pociągów spalinowych. Chciał je kupić w ubiegłym roku do obsługi bardzo potrzebnej w obliczu modernizacji dróg relacji z Tychów w kierunku Bierunia, jednak zamówienie zostało zablokowane w KIO.