Partnerzy serwisu:
Biznes

Co z prywatyzacją TK Telekom? Pracownicy chcą rozmawiać z PKP o gwarancjach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
13-11-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Co z prywatyzacją TK Telekom? Pracownicy chcą rozmawiać z PKP o gwarancjach
Negocjacje dotyczące prywatyzacji TK Telekom toczą się nie tylko między PKP a inwestorami. Również pracownicy próbują dojść do porozumienie z obecnym właścicielem spółki, jednak okazuje się, że jest to trudniejsze niż mogło się wydawać jeszcze w październiku ubiegłego roku.

Informacje o stratach odnotowanych przez spółkę TK Telekom (0,9 miliona złotych po trzecim kwartale 2012 roku) zaskoczyły potencjalnych inwestorów, którzy cały czas pamiętają upadek PNI, spółki sprzedanej przez PKP Budimeksowi. Chociaż wyniki telekomu wcale nie są dramatyczne, nie oznacza to, że problemy z prywatyzacją dotyczą wyłącznie sytuacji finansowej. – Sytuacja TK Telekom może jest w pewnym sensie zbieżna z tym, co działo się w PNI i istnieje niebezpieczeństwo powtórki. Trzeba jednak pamiętać, że istnieje też wiele różnic, ale i rozbieżności. Dotyczy to przede wszystkim negocjacji nad Paktem Gwarancji Pracowniczych, i odmiennej interpretacji porozumień zawartych przez Zespół Trójstronny ds. Kolejnictwa zaakceptowanych m.in. 1 kwietnia 2011 roku przez wiceministra Andrzeja Massela. W tych dokumentach czytamy, że pakt musi być zawarty z obecnym właścicielem, a bez paktu nie będzie zgody ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej na prywatyzację Spółki TK Telekom, i takie jest stanowisko strony społecznej – tłumaczy Mirosław Lisowski, zasiadający w radzie nadzorczej spółki z ramienia Solidarności. Problem polega na tym, że PKP inaczej interpretuje zapisy porozumienia. Zdaniem grupy pracownicy powinni negocjować gwarancje z nowym właścicielem.

Innym problemem związanym z TK Telekom jest jej miejsce w samej grupie PKP. - Bardzo istotną sprawą w kontekście prywatyzacji TK Telekom jest to, że ta spółką stanowi integralną część systemu bezpieczeństwa ruchu kolejowego, o czym nie wolno zapominać – dodaje Lisowski. Jego zdanie podzielają również inni związkowcy, Szef Federacji Związków Zawodowych Pracowników Automatyki i Telekomunikacji PKP Tadeusz Gawin. W najnowszym numerze związkowego pisma „Przekaźnik” pisze on, że już teraz da się zauważyć proces odtwarzania właściwych telekomowi struktur w ramach PKP PLK. Gawin przypomniał między innymi, że ilość pracowników telekomunikacyjnych w PKP PLK rośnie wraz z rozwojem systemu GSMR. W tym samym czasie należący do grupy PKP telekom zwalniał swoich pracowników.

Upadłość PNI oraz negocjacje z pracownikami mogą skłaniać do przemyślenia strategii prywatyzacji PKP. Postulat odejścia od obecnej strategii sprzedaży spółek kolejowych związkowcy zgłaszali w czasie protestu przeciwko zniesieniu ulg przewozowych. Również Mirosław Lisowski uważa, że możliwe jest inne podejście do prywatyzacji. - Trudno oceniać po dość krótkim czasie funkcjonowania nowych władz PKP podejście do prywatyzacji. Przykład PKP Cargo, czy PKP Energetyka wskazuje, że możliwa jest zmiana strategii. Może tak się i stać ze Spółką TK Telekom – tłumaczy Lisowski.

PKP widzi kwestie prywatyzacji inaczej. - Złożenie wniosku o upadłość z możliwością zawarcia układu przez akcjonariusza PNI nie miało i nie ma żadnego wpływu na negocjacje związane ze sprzedażą TK Telekom. Przebieg procesów prywatyzacyjnych każdego z podmiotów trzeba traktować indywidualnie, gdyż negocjacje dotyczą każdorazowo innego rodzaju aktywów działających w różnych sektorach gospodarki. Nie zaobserwowaliśmy żadnego związku pomiędzy aktualną sytuacją PNI a realizowanymi przez PKP SA zadaniami prywatyzacyjnymi – mówił niedawno rzecznik prasowy PKP, Mirosław Kuk, komentując kwestię upadłości PNI.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

TK Telekom na sprzedaż?

Biznes

TK Telekom na sprzedaż?

Tomasz Świderek, Gazeta Prawna, 16 marca 2009 17 marca 2009

Zaplanuj swoją wycieczkę

Pasażer

Zaplanuj swoją wycieczkę

Michał Grochala, Życie Warszawy, 15 marca 2009 17 marca 2009

Będzie pikieta pracowników Telekomunikacji Kolejowej

Warte uwagi

Będzie pikieta pracowników Telekomunikacji Kolejowej

Rynek Kolejowy, 31 marca 2009 31 marca 2009

Nowe systemy informacji

Pasażer

Nowe systemy informacji

wnp.pl (Piotr Stefaniak), 25 czerwca 2009 26 czerwca 2009

Pilotażowe uruchomienie SITKol-u

Biznes

Pilotażowe uruchomienie SITKol-u

Rynek Kolejowy, 30 czerwca 2009 30 czerwca 2009

Zobacz również:

TK Telekom na sprzedaż?

Biznes

TK Telekom na sprzedaż?

Tomasz Świderek, Gazeta Prawna, 16 marca 2009 17 marca 2009

Zaplanuj swoją wycieczkę

Pasażer

Zaplanuj swoją wycieczkę

Michał Grochala, Życie Warszawy, 15 marca 2009 17 marca 2009

Będzie pikieta pracowników Telekomunikacji Kolejowej

Warte uwagi

Będzie pikieta pracowników Telekomunikacji Kolejowej

Rynek Kolejowy, 31 marca 2009 31 marca 2009

Nowe systemy informacji

Pasażer

Nowe systemy informacji

wnp.pl (Piotr Stefaniak), 25 czerwca 2009 26 czerwca 2009

Pilotażowe uruchomienie SITKol-u

Biznes

Pilotażowe uruchomienie SITKol-u

Rynek Kolejowy, 30 czerwca 2009 30 czerwca 2009

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5