Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Co z połączeniami Eurostar po Brexicie? Potrzebne międzynarodowe umowy

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
30-10-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Euronews/BBC News/City A.M./tk

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Co z połączeniami Eurostar po Brexicie? Potrzebne międzynarodowe umowy
Kabelleger / David Gubler, CC BY-SA 4.0
Brytyjski rząd poinformował, że jeśli nie zostaną sporządzone odpowiednie porozumienia z krajami Unii Europejskiej, pociągi Eurostaru mogą przestać kursować między Londynem a krajami Europy kontynentalnej. Teoretycznie może się tak stać już z końcem marca przyszłego roku. Brany jest jednak pod uwagę scenariusz z tzw. okresem przejściowym.

Rząd Wielkiej Brytanii opublikował ostatnio raport dotyczący wpływu Brexitu m.in. na transport kolejowy, prawa konsumentów, prawo autorskie oraz handel – w sytuacji, gdy nie zostaną zawarte z krajami Unii Europejskiej specjalne porozumienia. Z dokumentu wynika, że w przypadku współpracy kolejowej Wielka Brytania będzie musiała zawierać indywidualne porozumienia z każdym krajem, do którego miałyby wjeżdżać pociągi. Według brytyjskich urzędników, niektóre dotychczasowe licencje straciłyby ważność.

Przedstawiciele rządu brytyjskiego rozważają jednak opcję przedłużenia licencji o okres maksymalnie do dwóch lat od chwili wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Sekretarz ds. Brexitu Dominic Raab podkreśla, że nie powinno być problemu z przeprowadzeniem negocjacji z Belgią, Francją, czy Holandią. Eurostar w swoim oświadczeniu potwierdza, że prowadzi rozmowy z rządami poszczególnych krajów. "Na ten moment wszystko wskazuje na to, że uda się utrzymać aktualny rozkład jazdy po Brexicie" – czytamy w komunikacie operatora.

Niewykluczone, że w związku z Brexitem pasażerowie będą musieli więcej płacić za bilety – zmianie mogą bowiem ulec taryfy. Może zostać również okrojona oferta bezpłatnego dostępu do mobilnych aplikacji i serwisów na pokładzie pociągów.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Brexit i COVID

Infrastruktura

Brexit i COVID

Tadeusz Syryjczyk 27 grudnia 2020

Brexit może wstrząsnąć branżą lotniczą

Biznes

Brexit może wstrząsnąć branżą lotniczą

Emilia Derewienko 28 lutego 2019

Szef Airbusa o “hańbie” niepewności w sprawie brexitu

Prawo i polityka

Szef Airbusa o “hańbie” niepewności w sprawie brexitu

Tomasz Śniedziewski 31 stycznia 2019

IATA: Niepewna przyszłość po odrzuceniu umowy ws. brexitu

Prawo i polityka

Kolejowa rzeczywistość po Brexicie: Kolejki do kontroli paszportowych

Infrastruktura

Brexit „twardy” czy „miękki”? Niepewność branży lotniczej

Prawo i polityka

Brexit „twardy” czy „miękki”? Niepewność branży lotniczej

Roman Czubiński (współpraca: Łukasz Malinowski) 16 marca 2018

Zobacz również:

Brexit i COVID

Infrastruktura

Brexit i COVID

Tadeusz Syryjczyk 27 grudnia 2020

Brexit może wstrząsnąć branżą lotniczą

Biznes

Brexit może wstrząsnąć branżą lotniczą

Emilia Derewienko 28 lutego 2019

Szef Airbusa o “hańbie” niepewności w sprawie brexitu

Prawo i polityka

Szef Airbusa o “hańbie” niepewności w sprawie brexitu

Tomasz Śniedziewski 31 stycznia 2019

IATA: Niepewna przyszłość po odrzuceniu umowy ws. brexitu

Prawo i polityka

Kolejowa rzeczywistość po Brexicie: Kolejki do kontroli paszportowych

Infrastruktura

Brexit „twardy” czy „miękki”? Niepewność branży lotniczej

Prawo i polityka

Brexit „twardy” czy „miękki”? Niepewność branży lotniczej

Roman Czubiński (współpraca: Łukasz Malinowski) 16 marca 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5