Partnerzy serwisu:
Pasażer

Co z pociągiem Gorzów – Berlin? Problem taborowy wciąż nierozwiązany

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-11-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Co z pociągiem Gorzów – Berlin? Problem taborowy wciąż nierozwiązany
Województwo lubuskie nie otrzymało od Pesy propozycji rozwiązania problemu braku homologacji na niemiecką sieć kolejową od Pesy, producenta należących do samorządu jednostek Link. To duży problem wobec planów uruchomienia już za kilka tygodni bezpośredniego połączenia Gorzów Wielkopolski – Berlin.

W grudniu minie termin, w którym bydgoska Pesa zobowiązana jest zapewnić lubuskiemu urzędowi marszałkowskiemu homologację na niemiecką sieć kolejową dla jednostek Link serii SA139. Umowa samorządu z producentem zakładała bowiem uzyskanie dopuszczeń w dwa lata po zakontraktowanym terminie dostaw, który upłynął w grudniu 2013 roku.

Województwo lubuskie od początku zamierzało wykorzystać pojazdy do obsługi nowego międzynarodowego połączenia Gorzowa Wielkopolskiego z Berlinem. Ogłoszone ostatecznie w październiku plany zakładały uruchomienie jednej pary bezpośrednich kursów ze stolicy województwa do Niemiec już 1 stycznia przyszłego roku, więc tuż po umownej dacie uzyskania prawnej możliwości obsługi tej trasy polskim taborem.

12 listopada Pesa poinformowała jednak województwo, że prawdopodobnie nie uda jej się zakończyć niezbędnych procedur w zakładanym terminie. Jak wynika z przekazanych nam wówczas przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego informacji, miała w ciągu kilku dni przedstawić samorządowi konkretne propozycje wyjścia z sytuacji, które umożliwiłyby planowe otwarcie międzynarodowego połączenia.

Po wstępnych propozycjach nie padły konkrety

Los pociągu z Gorzowa do Berlina wciąż jest jednak niepewny. – W kontekście uzyskania dokumentów homologacyjnych dla naszych pojazdów Link nie otrzymaliśmy jeszcze od Pesy oficjalnego pisma z propozycjami rozwiązania tego problemu – mówi Michał Iwanowski, rzecznik prasowy zarządu województwa lubuskiego.

Na razie nie wiadomo więc ani czy ostatecznie wybrany zostanie któryś ze wstępnie rozważanych wariantów, ani czy uda się wcielić owo rozwiązanie w życie przed końcem roku. Tuż po informacji o prawdopodobnych trudnościach z dotrzymaniem przez Pesę terminu urząd marszałkowski informował o dwóch potencjalnych opcjach: podpisaniu aneksu wydłużającego czas realizacji kontraktu i przyznającego województwu środki na wynajęcie jednostki z homologacją lub naliczeniu kar umownych, które miałyby pozwolić na taki wynajem. O ostatecznym wyborze miała zadecydować powołana grupa negocjacyjna.

Do planowanego startu pozostały tylko trzy tygodnie

 – Uzgodnienia z prezesem Przewozów Regionalnych są takie, że pilotażowo jedno połączenie bezpośrednie Berlin – Gorzów ma się znaleźć w rozkładzie jazdy 14 grudnia – powiedziała w połowie miesiąca lubuska marszałek Elżbieta Anna Polak. Tymczasem jednak pociąg nie znalazł się póki co w rocznym rozkładzie jazdy opublikowanym przez PKP PLK. Nie wiadomo zatem, czy ostatecznie przejście w Kostrzynie będzie obsługiwane przez jakikolwiek pociąg wjeżdżający w głąb kraju.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Deutsche Bahn oficjalnie zaprezentowało Linki Pesy w Dortmundzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Deutsche Bahn oficjalnie zaprezentowało Linki Pesy w Dortmundzie [zdjęcia]

Leonard Dolecki 08 listopada 2018

Pesa Link dla DB z homologacją na Niemcy!

Tabor i technika

Pesa Link dla DB z homologacją na Niemcy!

jd/jm/inf. pras. 31 maja 2018

Homologacja Linków: Kary także w woj. zachodniopomorskim

Tabor i technika

Homologacja Linków: Kary także w woj. zachodniopomorskim

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 04 grudnia 2015

Do 19 mln kary za brak niemieckiej homologacji Linków

Biznes

Do 19 mln kary za brak niemieckiej homologacji Linków

Kasper Fiszer/jm, Rynek Kolejowy 30 listopada 2015

Lubuskie Linki wciąż bez niemieckiej homologacji

Tabor i technika

Lubuskie Linki wciąż bez niemieckiej homologacji

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 13 listopada 2015

Lubuskie zaczęło naliczać Pesie kary za brak homologacji Linków

Biznes

Lubuskie zaczęło naliczać Pesie kary za brak homologacji Linków

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 13 stycznia 2016

Zobacz również:

Deutsche Bahn oficjalnie zaprezentowało Linki Pesy w Dortmundzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Deutsche Bahn oficjalnie zaprezentowało Linki Pesy w Dortmundzie [zdjęcia]

Leonard Dolecki 08 listopada 2018

Pesa Link dla DB z homologacją na Niemcy!

Tabor i technika

Pesa Link dla DB z homologacją na Niemcy!

jd/jm/inf. pras. 31 maja 2018

Homologacja Linków: Kary także w woj. zachodniopomorskim

Tabor i technika

Homologacja Linków: Kary także w woj. zachodniopomorskim

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 04 grudnia 2015

Do 19 mln kary za brak niemieckiej homologacji Linków

Biznes

Do 19 mln kary za brak niemieckiej homologacji Linków

Kasper Fiszer/jm, Rynek Kolejowy 30 listopada 2015

Lubuskie Linki wciąż bez niemieckiej homologacji

Tabor i technika

Lubuskie Linki wciąż bez niemieckiej homologacji

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 13 listopada 2015

Lubuskie zaczęło naliczać Pesie kary za brak homologacji Linków

Biznes

Lubuskie zaczęło naliczać Pesie kary za brak homologacji Linków

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 13 stycznia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5