Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Co z Impulsami KD? Jeden ze składów powrócił z Newagu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Co z Impulsami KD? Jeden ze składów powrócił z Newagu
fot. Newag
Newag udanie przeprowadził uruchomienie dwóch jednostek, które Koleje Dolnośląskie przesłały do Nowego Sącza. Jedna z nich wróciła już do Wrocławia, tak więc przewoźnik ma teraz pięć unieruchomionych Impulsów 45WE.

Impulsy uruchomione w Nowym Sączu

Najdłuższe, 5-członowe pociągi Impuls Kolei Dolnośląskich miały przejść rutynowe przeglądy poziomu P3-2, po przejechaniu miliona kilometrów w SPS ASO Mieczkowski. Okazało się, że w dwóch pojazdach po naprawie wystąpiła usterka, która skutkowała niemożnością ich uruchomienia - wykonawca napraw stwierdził, że nie posiada uprawnień do konfiguracji głównego oprogramowania. Następnie podobną usterkę wykryto w kolejnych dwóch pociągach jeszcze przed rozpoczęciem naprawy, a także w jednym Impulsie województwa Zachodniopomorskiego, który jest na naprawie P3 u przewoźnika Polregio.

Dwa unieruchomione pojazdy, które nie przeszły jeszcze napraw, Koleje Dolnośląskie wysłały w połowie miesiąca do fabryki Newagu w Nowym Sączu na diagnostykę. Jak informuje "Rynek Kolejowy" Andrzej Padniewski z Biura Prasowego Kolei Dolnośląskich, Newagowi udało się uruchomić jeden pociąg, natomiast producent uzupełnił tę wypowiedź o informację o uruchomieniu także drugiej jednostki. Pierwszy pojazd wrócił już na Dolny Śląsk, a drugi przechodzi zaplanowaną wcześniej wymianę zestawów kołowych. – Liczba pojazdów unieruchomionych po powrocie jednej z jednostek 45WE, zmalała do pięciu – dodaje Padniewski.

Dodatkowe kilometry przed przeglądem

Ani producent, ani przewoźnik nie podają oficjalnie informacji dotyczących tego, co było przyczyną usterki. Jak udało nam się dowiedzieć, jednostki po diagnostyce w Newagu na razie nie trafią na naprawę P3-2. Koleje Dolnośląskie wydłużyły im bowiem - po przeprowadzeniu niezbędnej oceny - okres międzynaprawczy o 10 procent, czyli do 1 100 000 kilometrów. Da to przewoźnikowi dodatkowo ok. dwóch miesięcy w ruchu.

Wciąż nie wiemy jednak, co z pozostałymi czterema Impulsami, które ciągle są w firmie ASO Mieczkowski. Według naszych informacji, naprawa trzeciego składu już się zakończyła.

Problemy z dostępnością 5-członowych Impulsów sprawiają, że na trasy są wysyłane krótsze, mniej pojemne pociągi; ograniczony został też rozkład jazdy. Przewoźnik chce ratować sytuację dzierżawą pociągów elektrycznych. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poczet królów i książąt na pociągach Kolei Dolnośląskich

Pasażer

Nowy rozkład jazdy. Jak pojadą Koleje Dolnośląskie?

Pasażer

Nowy rozkład jazdy. Jak pojadą Koleje Dolnośląskie?

inf. pras oprac. JM 07 czerwca 2023

Kolejarze chronieni z urzędu. "To historyczny moment dla polskiej kolei"

Prawo i polityka

Kolejarze chronieni z urzędu. "To historyczny moment dla polskiej kolei"

inf. pras Kolei Dolnośląskich 07 czerwca 2023

Zobacz również:

Poczet królów i książąt na pociągach Kolei Dolnośląskich

Pasażer

Nowy rozkład jazdy. Jak pojadą Koleje Dolnośląskie?

Pasażer

Nowy rozkład jazdy. Jak pojadą Koleje Dolnośląskie?

inf. pras oprac. JM 07 czerwca 2023

Kolejarze chronieni z urzędu. "To historyczny moment dla polskiej kolei"

Prawo i polityka

Kolejarze chronieni z urzędu. "To historyczny moment dla polskiej kolei"

inf. pras Kolei Dolnośląskich 07 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5