Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Co z elektryfikacją odcinka Gorzów - Piła?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
01-03-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Co z elektryfikacją odcinka Gorzów - Piła?
Elektryfikacja odcinka Gorzów - Piła jest nieopłacalna, bo ruch pociągów jest niewielki, a ruch pociągów jest niewielki, bo połączenie nie jest zelektryfikowane - uważa "Gazeta Wyborcza".

Do końca marca potrwa przygotowanie studium wykonalności dla linii kolejowej z Gorzowa do Krzyża. Znane są już jego ramowe założenia. Zakładają one rewitalizację odcinka do predkości 120 km/h, ale nie elektryfikację. Jest to sprzeczne ze strategią rozwoju województwa lubuskiego do 2020 r. W projekcie dokumentu zapisano jasno: linię nr 203 na odcinku Krzyż-Kostrzyn trzeba zelektryfikować - pisze "Gazeta Wyborcza". - Przygotowanie studium nie koliduje z ewentualnymi planami elektryfikacji. Mogą być one urzeczywistnione w przypadku wsparcia finansowego ze strony władz samorządowych województwa lubuskiego i wielkopolskiego - tłumaczy Romana Nakoneczna ze szczecińskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, który odpowiada za tory na północy Lubuskiego.

 

Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej torpeduje jednak plany elektryfikacji. Przedstawiciele ministerstwa zaznaczają, że opierają się na danych dostarczonych przez... centralę PKP PLK. - Ocena biznesowa nie wskazała zasadności elektryfikacji odcinka Krzyż-Kostrzyn. Jest on naturalnym przedłużeniem ciągu transportowego z Piły, ale ruch towarowy jest na nim prowadzony w niewielkim zakresie. Poza tym, nie znajduje się na trasie ważnych punktów generowania ładunków. Popularniejsze w przewozach transgranicznych jest połączenie magistralą E 20, z przejściem w Gubinie - argumentuje Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa. Ministerstwo Transportu wylicza, że elektryfikacja 102-kilometrowego odcinka torów kosztowałaby 250 mln zł. Za te pieniądze na całej trasie powstałaby sieć trakcyjna dla dwóch torów oraz cztery podstacje trakcyjne. - Podana kwota nie uwzględnia kosztów prac przygotowawczych - zaznacza Mikołaj Karpiński z ministerstwa.

Więcej

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5