Czołowe zderzenie dwóch składów w Warszawie oraz wcześniejsze wypadki na kolei skłaniają do stawiania kolejnych pytań o inwestowanie w bezpieczeństwo i tworzenie szczelnego systemu kontroli bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. W dniach 19-20 czerwca Wydawnictwo „Rynek Kolejowy” i CS Szkolenie i Doradztwo zorganizują konferencję „Wyzwania polskiej infrastruktury kolejowej”, podczas której uczestnicy debatować będą m.in. na temat bezpieczeństwa, kształcenia kadr i nowoczesnych systemów sterowania ruchem kolejowym.
Pierwszy dzień spotkania poświęcony będzie bezpieczeństwu na sieci kolejowej. Swój udział zapowiedzieli już: Zbigniew Rynasiewicz – wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury, Tadeusz Ryś – przewodniczący Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych, Ryszard Węcławik – dyrektor ds. bezpieczeństwa w ZDG TOR, Andrzej Tucholski z Kolejowej Służby Zdrowia, Krzysztof Baczyński z ZDG TOR, Janusz Czarnocki – prezes CS Szkolenie i Doradztwo, Magdalena Jończyk – zastępca dyrektora Biura Spraw Pracowniczych w PKP PLK oraz Tadeusz Matyla – członek zarządu PKP Intercity.
- Problem kształcenia i doskonalenia jest często niedoceniany, a w sytuacji gdy zachodzi konieczność wdrażania działań oszczędnościowych, szkolenia stają się jednym z pierwszych elementów ograniczeń – uważa Janusz Czarnocki, prezes CS Szkolenie i Doradztwo.
Drugi dzień konferencji to przegląd projektów i inwestycji w sterowaniu ruchem kolejowym. W tej części tego wydarzenia udział wezmą: Andrzej Żurkowski – dyrektor Instytutu Kolejnictwa, Edward Jacek Kwarciak – prezes Krakowskich Zakładów Automatyki, Alfred Kurkowski – członek zarządu Bombardier Transportation ZWUS Polska, Kazimierz Frąk – prezes Kombud SA oraz Jerzy Czerlunczakiewicz – członek zarządu KZA Lublin.
- Należy pamiętać, że dla generalnych wykonawców przetargów wielobranżowych srk jest tak samo traktowane jak każda inna branża budowlana, gdzie w sposób „dowolny” można szukać oszczędności. Takie podejście prowadzi de facto do zapominania o tym, że w grę wchodzi bezpieczeństwo ludzi - uważa Edward Jacek Kwarciak, prezes Krakowskich Zakładów Automatyki SA.
- Możliwości wielu firm z obszaru urządzeń sterowania ruchem kolejowym, w tym Kombudu i powiązanych z nami, przekraczają popyt w tym zakresie. Wspomnę tylko, że nasz wspólny, „kombudowski”, potencjał stanowi większość dostępnych w kraju sił instalacyjnych. Stąd też interesują nas wszystkie przetargi, nie tylko te zapowiadane przez PKP PLK – uważa prezes Kombudu, Kazimierz Frąk. - Największe nadzieje wiążemy jednak z zapowiadanymi przez PLK przetargami w obszarze ERTMS, w których zamierzamy brać udział wspólnie z naszymi zagranicznymi partnerami. Jest to nowy segment rynku w którym zamierzamy uczestniczyć, zdobywać nowe doświadczenia i kompetencje oraz oferować naszemu klientowi pełną obsługę posprzedażną w całym cyklu życia zainstalowanych urządzeń – podkreśla.
Patronatem konferencję objęła Sejmowa Komisja Infrastruktury, Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, PKP Polskie Linie Kolejowe oraz Instytut Kolejnictwa.
Więcej na temat konferencji, formularz zgłoszeniowy i program wydarzenia - dostępne tutaj.