Raz po raz czytelnicy alarmują nas o niewielkim postępie prac na linii 207, pomiędzy Malborkiem a Gardeją. Prace na 70-kilometrowym odcinku linii rozpoczęły się w 2017 roku.
Choć pogoda była tej zimy łaskawa i w wielu przypadkach udało się posunąć proces modernizacji linii kolejowych do przodu, to, zdaniem czytelników, nie dotyczyło to linii 207. Pracowników naprawiających linię nie było, ich zdaniem, w Sztumie, a stacja ze zdemontowanymi torami pogrążyła się w błocie. Od początku roku niewiele się tam działo, ale teraz, zdaniem PKP PLK, ma się to zmienić.
"Prace trwają"– Na stacji Sztum przebudowywany jest układ torowy. Rozebrano około 3 km starych szyn. W II połowie marca wykonawca będzie prowadził prace ziemne i wzmacnianie gruntu. Po tym etapie rozpocznie się układanie torów i rozjazdów. Są materiały, m.in. podkłady i rozjazdy, które zostaną wykorzystane przy budowie nowego układu torowego stacji – poinformował nas Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK.
Jak poinformował nas inny czytelnik, w Kwidzynie miał miejsce demontaż części nowego torowiska położonego przez wykonawcę całkiem niedawno (rok temu). Zapytaliśmy Polskie Linie Kolejowe, dlaczego tak się stało?
– Pod Kwidzynem i pod Malborkiem na łącznej długości 1,5 km, wykonawca wzmacnia podtorze. Prace nie mają wpływu na wartość kontraktową projektu. Konsorcjum jest odpowiedzialne za właściwe wykonanie inwestycji. Wykonawca projektu zmienił technologię ułożenia toru. Obecnie wzmacnia podtorze, co wymagało zdjęcia toru – wyjaśnił Martyn Janduła i informuje o innych postępach przy modernizacji z ostatnich miesięcy.
Wykonawca konsorcjum NDI i PPM-T kontynuuje roboty przy rewitalizacji linii nr 207 na odcinku Gardeja – Malbork. Większość personelu wykonawcy prowadzi prace w Kwidzynie i Ryjewie. Na stacji w Kwidzynie zakończono remont muru oporowego w okolicy ul. Śliskiej. Są jeszcze prace przy układzie torowym i odwodnieniu. Wykonywane są spoiny rozjazdów i torów. Trwa budowa nowego przejścia podziemnego, które połączy perony z budynkiem dworca. Montowane jest oświetlenie oraz trwa budowa placu przydworcowego. Na stacji Ryjewo wykonawca montuje tor, wzmacnia skarpy i buduje oświetlenie.
Kiedy w końcu pojadą pociągi?
Czy PKP PLK nadal utrzymuje, że termin uruchomienia pociągów na linii w II połowie roku jest realny?
– Termin przywrócenia ruchu pociągów na odcinku Malbork – Kwidzyn planowany jest na II połowę tego roku. Wynika to z oceny prac już zrealizowanych i pozostałych jeszcze do wykonania. Opóźnienie prac w stosunku do pierwotnego planu spowodowane jest m.in. niedostatecznym zaangażowaniem wykonawcy oraz wydłużającymi się procedurami związanymi z uzyskiwaniem niezbędnych do realizacji decyzji i pozwoleń – dodał rzecznik PKP PLK. Przypomnijmy, że pierwotnie prace na 70-kilometrowym odcinku linii miały się zakończyć w połowie 2019 roku. Tak się jednak nie stało i do dziś działa wzdłuż niej autobusowa komunikacja zastępcza. Podróżnych chętnych do takiej usługi, zdaniem czytelników, jest coraz mniej.
Przypomnijmy, że w maju 2019 roku doszło do wstrzymania prac na linii przez jednego z konsorcjantów.
Więcej na ten temat tutaj.