Ogromne projekty infrastrukturalne w dużej mierze zdominowały myślenie o kolei w perspektywie budżetowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Jednak najbliższe lata przyniosą także wiele możliwości na pozyskanie finansowania na projekty taborowe. Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) przedstawi je w marcu podczas Europejskiego Forum Taborowego.
Europejskie Forum Taborowe odbędzie się w dniach 16-17 marca w Warszawie. Jest to największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie w regionie Europy środkowej i wschodniej dedykowane tematyce taboru kolejowego.
W 2016 r. dyskusja podczas konferencji będzie prowadzona wokół sześciu głównych zakresów tematycznych:
• Ocena opłacalności modernizacji, a zakup nowych pojazdów – na bazie dotychczasowych doświadczeń,
• Zapotrzebowanie rynków regionu na lokomotywy towarowe – nowoczesne konstrukcje, potrzeby i plany zakupowe w kolejnych latach (w kontekście rozpoczętej perspektywy budżetowej Unii Europejskiej),
• Innowacyjne konstrukcje wagonów towarowych jako jedna z podstaw powodzenia w biznesie logistycznym (nowoczesne technologie, nowe rynki zbytu),
• Spalinowe i elektryczne zespoły trakcyjne (przegląd rynku, planowane przyszłe zamówienia do 2020 r.),
• Panel klientów – czego pragną, jakie życzenia i uwagi wobec producentów mają zamawiający pojazdy pasażerskie – samorządy i przewoźnicy samorządowi?
• Prawo Unii Europejskiej – nowe przepisy, perspektywy, trudności, wpływ na rynek (dopuszczenia, TSI), bariery.
Udział w Forum potwierdzili już m.in. przedstawiciele: European Railway Agency, CUPT, ČD Cargo, TX Logistik AG, Kompetenznetz Berlin-Brandenburg GmbH, Kolei Mazowieckich, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Kolei Dolnoślaśkich, Škoda Transportation, Škoda Vagonka, Instytutu Kolejnictwa, Instytutu Logistyki i Magazynowania, VIS Systems, Instytutu Pojazdów Szynowych Politechniki Krakowskiej, czy CoRail.