Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Co dalej ze spalonym 222M Kolei Mazowieckich?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
20-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
19-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

Minął ponad rok od pożaru spalinowej jednostki typu 222M należącej do Kolei Mazowieckich. Przewoźnik wciąż liczy, że pojazd uda się naprawić. Oczekuje też na wypłatę odszkodowania od ubezpieczyciela.

W styczniu 2024 roku należąca do Kolei Mazowieckich jednostka typu 222M uległa pożarowi. Do zdarzenia doszło na trasie z Nasielska do Sierpca. Pojazd był wówczas transportowany na planowy przegląd, który miała zrealizować firma ASO Mieczkowski.

Po pożarze jednostka trafiła do Tłuszcza

W związku z tym na pokładzie znajdowały się tylko dwie osoby z obsługi, a żadna z nich nie ucierpiała w wyniku spalenia pociągu. Po ugaszeniu stan pojazdu był jednak zły. – Pojazd, który uległ pożarowi, to jednostka SA222-002. Został on wyprodukowany w 2015 r. – mówi Donata Nowakowska, rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich.

– Obecnie szynobus ten stacjonuje nieużywany w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Tłuszczu – informuje przedstawicielka wojewódzkiego przewoźnika. Przyczynę pożaru określa ona jako zdarzenie losowe. Podkreśla także, że KM wciąż podejmują działania w celu zbadania możliwości naprawy spalonego 222M.

Deficyt taboru spalinowego uzupełniany przez SKPL

– Pojazd był ubezpieczony – zapewnia przy tym rzeczniczka operatora. Wciąż trwają jednak rozmowy z ubezpieczycielem w sprawie wypłaty odszkodowania. Na razie spółka nie przedstawia ani możliwego terminu jego uzyskania, ani harmonogramu potencjalnej naprawy, jeśli ostatecznie zapadnie decyzja o jej podjęciu.

Przypomnijmy, że sytuacja taborowa KM w zakresie pojazdów do obsługi linii niezelektryfikowanych pozostaje napięta. W celu zapewnienia odpowiedniej rezerwy spółka wydzierżawiła w lutym dwie jednostki należące do prywatnego przewoźnika SKPL Cargo. Obsługują one przede wszystkim połączenia na linii 35 między Ostrołęką a Szczytnem.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5