PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na przygotowanie dokumentacji dla odcinka LOT B Magistrali Węglowej. Inwestycja jest przygotowywana od początku, po nieudanych przetargach z poprzednich lat.
PKP PLK ogłosiła w sierpniu
przetarg na zaprojektowanie modernizacji odcinka LOT B Magistrali Węglowej Nakło Śląskie – Kalina. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnienie-m nadzoru autorskiego dla modernizacji Magistrali Węglowej C-E 65 na odcinku LOT B Nakło Śląskie (km 29,000) – Kalina (km 66,800) linii nr 131. Prace obejmą też zaprojektowanie podstacji trakcyjnych Boronów, Miasteczko Śląskie i infrastruktury kolejowej na linii kolejowej na odcinku linii nr 144 Tarnowskie Góry – Opole Główne. Więcej na temat zakresu
piszemy tutaj.
Zamówienie podzielono na zadania. Zadanie nr 1 obejmuje zaprojektowanie dwutorowej linii kolejowej nr 131 na odcinku od km 29,000 do km 66,800 wraz z obiektami inżynieryjnymi, przejazdami kolejowo-drogowymi i przejściami w poziomie szyn, placami ładunkowymi, drogami kołowymi, budynkami służącymi do prowadzenia ruchu pociągów, urządzeniami sterowania ruchem kolejowym i zasilania trakcyjnego, budowlami i obiektami obsługi podróżnych, elektroenergetyką nietrakcyjną i telekomunikacją oraz połączenia innych linii kolejowych do Magistrali. Zadania nr 2 i nr 3 obejmują zaprojektowanie podstacji trakcyjnych. Do tego dochodzi prawo do wykorzystania trzech opcji.
Do PKP PLK wpłynęło sześć ofert: Solid Rail opiewa na 68 mln zł, w tym 48,28 mln zł za zakres podstawowy (ceny netto), konsorcjum systry chce 48,9 mln zł (34,7 mln zł bez opcji), konsorcjum Multiconsult oczekuje 49 mln zł (34,8 mln za zakres podstawowy), Ivia – 50,5 mln zł (35,9 mln bez opcji), Egis oczekuje aż 62,5 mln zł (44,4 mln za zakres podstawowy) a konsorcjum BBF – 48 mln zł (34 mln bez opcji).
Kosztorys PKP PLK wynosi 36,8 mln zł netto (45,2 mln zł brutto), ale nie podano, czy za sam zakres podstawowy.
Przypomnijmy, że PLK zmieniła sposób realizacji inwestycji na południowej części Magistrali Węglowej – linia
będzie modernizowana fragmentami, aż do 2027 roku. Podpisano już umowy na realizację odcinków LOT C i LOT D. Z kolei
umowa na prace na odcinku LOT A wciąż nie została podpisana.