Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

CMK: Co z przystankiem Biała Rawska? Nie wcześniej niż 2026 rok

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
CMK: Co z przystankiem Biała Rawska? Nie wcześniej niż 2026 rok
fot. Włodzimierz Włoch, PKP Polskie Linie KolejoweFragment Centralnej Magistrali Kolejowej
Przy Centralnej Magistrali Kolejowej ma powstać nowy przystanek Biała Rawska. To już wiemy. PKP Polskie Linie Kolejowe – po czteroletniej przerwie – zaczęły analizę dotyczącą wykonania tej inwestycji. Ministerstwo Infrastruktury jest także "na tak". Na jakim więc etapie realizacji jesteśmy?

Wracamy do sprawy, o której w ostatnim czasie pisaliśmy w maju tego roku. W pobliżu istniejącego posterunku Biała Rawska na CMK, mogłyby zostać wybudowane całkowicie nowe perony. Dzięki temu powstałby kolejny w ostatnich latach przystanek na linii kolejowej nr 4. Zatrzymywałby się tutaj wybrane pociągi pospieszne lub ekspresowe, bo głównie takie trasowane są przez CMK.

Ministerstwo Infrastruktury jest "na tak"

Kiedy Ministerstwo Infrastruktury wróciło po latach do tej koncepcji wiadomo było, że wymaga ona przeprowadzenia analiz. Latem tego roku zarządca infrastruktury potwierdził, że trwają te o charakterze technicznym oraz eksploatacyjno-ruchowym, nadal trwają.

W międzyczasie szef resortu infrastruktury wskazał, że rząd nadal myśli o tej inwestycji. – W kolejnym Krajowym Planie Kolejowym ma znaleźć się punkt dotyczący budowy nowego przystanku kolejowego na Centralnej Magistrali Kolejowej w miejscowości Biała Rawska – mówił w październiku minister infrastruktury Dariusz Klimczak. 

– PKP PLK są w stałym kontakcie z miastem i gminą Biała Rawska w sprawie nazwy tego przystanku. Mam nadzieję, że Rada Ministrów zaakceptuje program nowego KPK i będziemy mogli realizować ten przystanek – zapewnił Klimczak.

Skończą się analizy, rozpoczną się prace - najwcześniej po 2026 r.

"Rynek Kolejowy" zapytał zarządcę infrastruktury kolejowej, jakie są dalsze działania co do ewentualnego przystanku CMK Biała Rawska.

– Obecnie analizujemy możliwości techniczne dla budowy stacji kolejowej, dogodnie skomunikowanej z miastem Biała Rawska. Rozważamy budowę dwóch peronów jednokrawędziowych o długości 400 metrów oraz dodatkowych torów dla obsługi podróżnych – tłumaczy Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK. Oznacza to, że nowy przystanek infrastrukturalnie przypominałby perony Opoczna Południe i Włoszczowy Północ.

I dodaje: – W analizach bierzemy pod uwagę budowę miejsc postojowych oraz budowę infrastruktury umożliwiającej przesiadki podróżnych pomiędzy autobusami i pociągami.

Warto wspomnieć, że posterunek Biała Rawska nie leży w tej miejscowości, a we wsi Żurawia. Ta od Białej Rawskiej oddalona jest w linii prostej o nieco ponad 2 kilometry. Poza tym, żeby nowy przystanek mógł komunikować pasażerów kolei i autobusów, to powinien być wybudowany bliżej drogi wojewódzkiej nr 725. Jednak czy taka opcja znalazła się w analizie PKP PLK, nie wiemy.

Jeżeli spółka PKP PLK zdecyduje się na tę inwestycję, to realizacja plac budowlanych rozpoczęłaby się nie wcześniej niż w latach 2026-2028. Koszty budowy nie są jeszcze znane.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Malepszak: Ponad 200 km/h na CMK najwcześniej w 2027 r.

Infrastruktura

Malepszak: Ponad 200 km/h na CMK najwcześniej w 2027 r.

Daniel Siwak 15 lipca 2024

Malepszak o CMK. Nie będzie 250 km/h w 2025 r.

Infrastruktura

Na CMK trwają prace za 1,8 mld zł. Kiedy koniec modernizacji?

Infrastruktura

CMK: ERTMS w grudniu 2025 r. Inne przygotowania trwają

Infrastruktura

PPM-T przygotuje część CMK do prędkości powyżej 200 km/h

Infrastruktura

Electren z najtańszą ofertą na przebudowę sieci trakcyjnej na CMK

Infrastruktura

Zobacz również:

Malepszak: Ponad 200 km/h na CMK najwcześniej w 2027 r.

Infrastruktura

Malepszak: Ponad 200 km/h na CMK najwcześniej w 2027 r.

Daniel Siwak 15 lipca 2024

Malepszak o CMK. Nie będzie 250 km/h w 2025 r.

Infrastruktura

Na CMK trwają prace za 1,8 mld zł. Kiedy koniec modernizacji?

Infrastruktura

CMK: ERTMS w grudniu 2025 r. Inne przygotowania trwają

Infrastruktura

PPM-T przygotuje część CMK do prędkości powyżej 200 km/h

Infrastruktura

Electren z najtańszą ofertą na przebudowę sieci trakcyjnej na CMK

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5