PKP PLK powtarza nieudany przetarg na wykonanie infrastruktury technicznej wzdłuż Centralnej Magistrali Kolejowej. To element podnoszenia prędkości na linii do 250 km/h.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa m. in. ekranów akustycznych, urządzeń ochrony zwierząt (UOZ), dostosowania istniejących obiektów do celów migracji zwierząt małych, przebudowy odwodnienia linii kolejowej, likwidacja wiaduktów drogowych oraz umocnienie skarp nasypów. Zakres obejmuje całą linię nr 4, od km 1,091 do km 222,400.
Od wykonawcy wymagane jest uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych i pozwoleń wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego, przyrodniczego, środowiskowego. Część z prac zamieszczono w prawie opcji.
W ubiegłym roku PKP PLK ogłosiła przetarg na montaż ekranów i odstraszaczy zwierząt (UOZ) na
dwóch długich odcinkach CMK. Nie udało się go jednak rozstrzygnąć ze
względu na zbyt drogie oferty.
O przedłużającej się modernizacji CMK i aktualnych terminach zakończenia prac
pisaliśmy szeroko tutaj. W 2024 roku dojdzie do czasowego spowolnienia pociągów Pendolino na Centralnej Magistrali Kolejowej. Z uwagi na wymianę urządzeń ETCS
przez część roku będziemy po linii kursować z prędkością 160 km/h.