Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

CMK na 160 km/h. PKP PLK podaje harmonogramy ograniczania prędkości

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
03-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
03-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
CMK na 160 km/h. PKP PLK podaje harmonogramy ograniczania prędkości
fot. M. SzymajdaNa CMK wymieniany będzie ETCS z poziomu I na II
W 2024 roku dojdzie do czasowego spowolnienia pociągów Pendolino na Centralnej Magistrali Kolejowej. Z uwagi na wymianę urządzeń ETCS przez część roku będziemy po linii kursować z prędkością 160 km/h.

O tym, że wymiana urządzeń i oprogramowania ETCS będzie wymagać czasowego ograniczenia prędkości na CMK pisaliśmy jako pierwsi w tym miejscu. Poprosiliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe o szczegółowy harmonogram prac na szybkiej trasie. Okazuje się, że prace nie będą prowadzone jednocześnie na odcinkach, gdzie możemy jeździć 200 km/h składami Pendolino (kwestia przyspieszenia pociągów pasażerskich ciągniętych Vectronami na razie się oddaliła).

– Wyłączenie z eksploatacji systemu ETCS poziomu 1 na odcinku północnym (od Grodziska Mazowieckiego do Idzikowic) planowane jest od marca 2024 r. Natomiast na odcinku południowym (od Knapówki do Zawiercia) w IV kwartale 2024 r. Zmiany te będą uwzględnione w rozkładzie jazdy. Na tych odcinkach linii najszybsze pociągi będą kursować z prędkością do 160 km/h – napisał Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK.

Jak dodaje, wdrożenie ETCS poziomu 2 wymaga zabudowy nowych elementów systemu ETCS oraz ingerencji w urządzenia srk, które są podstawą funkcjonowania systemu ETCS poziomu 1, tj. wymiany części stacyjnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zabudowę nowej komputerowej samoczynnej blokady liniowej. Każda zaś ingerencja w system ETCS poziomu 1 wymaga opracowania nowych projektów wykonawczych oraz aplikacyjnych, instalacji nowego oprogramowania oraz ponownej certyfikacji. To oznacza dodatkowe prace i zwiększenie nakładów finansowych, które byłyby stracone po uruchomieniu ETCS poziom 2.

– W związku z tym do czasu uruchomienia systemu ETCS poziom 2 wyłączony zostanie system ETCS poziomu 1. Uruchomienie systemu ERTMS/ETCS poziom 2 możliwe będzie po zakończeniu wszystkich planowanych prac, uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R, przeprowadzeniu procesu certyfikacji i uzyskaniu zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji całej linii CMK. Umożliwienie przejazdu pierwszych pociągów z wykorzystaniem systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 na CMK planowane jest na grudniową zmianę rocznego rozkładu jazdy 2025/2026 – wyjaśnił Jakubowski. Wtedy pociągi Pendolino mają rozpędzić się na CMK do 250 km/h.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Jazdy testowe na CMK z prędkością 250 km/h

Infrastruktura

Jazdy testowe na CMK z prędkością 250 km/h

inf. pras. Instytut Kolejnictwa 04 grudnia 2023

Prace GDDKiA utrudnią ruch kolejowy na CMK

Infrastruktura

Prace GDDKiA utrudnią ruch kolejowy na CMK

Jakub Madrjas 18 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Jazdy testowe na CMK z prędkością 250 km/h

Infrastruktura

Jazdy testowe na CMK z prędkością 250 km/h

inf. pras. Instytut Kolejnictwa 04 grudnia 2023

Prace GDDKiA utrudnią ruch kolejowy na CMK

Infrastruktura

Prace GDDKiA utrudnią ruch kolejowy na CMK

Jakub Madrjas 18 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5