Termin zakończenia robót infrastrukturalnych na linii nr 190 w czerwcu jest aktualny – zapewnia nas krajowy zarządca infrastruktury kolejowej. Tymczasem Koleje Śląskie nie wznowią tam ruchu wcześniej niż we wrześniu. W wakacje trasa do atrakcyjnego turystycznie rejonu Śląska Cieszyńskiego pozostanie więc zamknięta w regionalnym ruchu pasażerskim, choć nie będzie żadnych przeszkód, aby skierować tam pociągi.
Niedawno Koleje Śląskie zapowiedziały, że uruchomią pociągi na odcinku z Cieszyna do Goleszowa najwcześniej we wrześniu, choć PKP PLK zapowiadały od dłuższego czasu, że trwający remont szlaku zostanie sfinalizowany w czerwcu. Śląska spółka wskazywała jako przyczynę możliwości infrastrukturalne. Podkreślała też, że trudno ocenić, ile pociągów będzie mogło przejechać po modernizowanym odcinku po wakacjach, bo inwestycja może zostać oddana do użytku jedynie częściowo.
Prace na Śląsku Cieszyńskim zmierzają ku końcowi
Tymczasem krajowy zarządca infrastruktury twierdzi, że plany dotyczące otwarcia odcinka nie uległy zmianie. – Termin zakończenia prac i dopuszczenia do eksploatacji toru na odcinku Cieszyn – Goleszów planowany jest na koniec czerwca 2022 r. – mówi Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Do wykonania pozostały prace związane z przebudową nawierzchni na trzech przejazdach kolejowych, konieczne jest też uruchomienie sygnalizacji przejazdowej oraz zamontowanie i wyregulowanie sieci trakcyjnej.
Nie jest też gotowe dojście na peron nowego przystanku Cieszyn-Uniwersytet. Biorąc pod uwagę zakres pozostałych prac, zadeklarowany termin otwarcia trasy wydaje się realny. – Prace na odcinku Cieszyn – Goleszów rozpoczęły się na początku marca 2020 r. – informuje nasza rozmówczyni. Dopuszczenie przewozów zakończy więc trwający nieco ponad dwa lata remont. Na przywrócenie kursów pasażerskich będzie jednak trzeba poczekać co najmniej kilka następnych miesięcy.
Jeden kontrakt na trasy do Cieszyna i Wisły
Warte ok. 84 mln zł prace wykonuje konsorcjum TorKol – Mar-Bud. E – Efektem realizacji projektu będą krótsze podróże w Beskid Śląski – wskazuje przedstawicielka PKP PLK. Kontrakt obejmuje bowiem także odcinek do Wisły. Udogodnieniem ma być dostosowanie łącznie 23 peronów do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Zwiększyć ma się też przepustowość ważnego szlaku w kierunku Wisły. Łączna wartość wszystkich prac w ramach szerszego projektu sięga 460mln zł. 85 proc. tej kwoty pochodzi ze środków unijnych perspektywy 2014 – 2020.
Otwarcie linii kolejowej nr 190 pomiędzy Cieszynem a Goleszowem jest niezbędne do zapewnienia sprawnego i szybkiego połączenia Katowic ze Śląskiem Cieszyńskim. Na razie nie wiemy, na ile możliwości nowej infrastruktury wykorzysta regionalny operator.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.