Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ciepiela: Dwie trzecie Małopolski niedostępne koleją

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
12-02-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ciepiela: Dwie trzecie Małopolski niedostępne koleją
- Kraków jest węzłem transportowym o znaczeniu europejskim, którego rola będzie tylko rosła - mówił małopolski marszałek Roman Ciepiela podczas spotkania marszałków z ministrem transportu we Wrocławiu.

 - Trzeba zastanowić się co zrobić, aby Kraków by miejscem docelowym,, wygodnym, i dostępnym dla  wielu milionów zagranicznych turystów. Dziś do Krakowa przyjeżdża 11 milionów turystów i oni mają bardzo utrudnioną komunikację kolejową - mówił 8 lutego we Wrocławiu, podczas spotkania marszałków z ministrem transportu marszałek Małopolski.

- W promieniu 100 kilometrów od Krakowa mieszka 7 milionów ludzi, co tworzy jedną z największych aglomeracji w Europie, a lotniska w Balicach przyjmuje już 3 mln pasażerów, podobnie jak lotnisko w Pyrzowicach. Jesteśmy w dobrej sytuacji, bo modernizacja linii E30 daje nam szansę stworzenia kolei aglomeracyjnych. Ale są też problemy - do Oświęcimia miliony turystów nie mogą dojechać koleją, bo jedzie się wolniej niż rowerem. To wstyd - uważa Ciepiela.

- Jeszcze gorzej jest na Podhalu, w Zakopanem i w Krynicy. Rozwiązaniem jest budowa linii Podłęże - Piekiełko. Na forum europejskim mówimy jednak o połączeniu Kraków Koszyce i dalej,i tylko w ten sposób wywalczyliśmy uruchomienie nowej linii TEN-T - powiedział Roman Ciepiela.

- Kraków ma większe aspiracje niż organizacja ruchu aglomeracyjnego. Mamy bardzo złe połączenia z Berlinem, Budapesztem i Wiedniem. Kraków jest wręcz niedostępny kolejowo zza granicy. Będziemy zabiegać o to, żeby otworzyć Polskę przez Kraków na południe - ogłosił małopolski marszałek.

- Samochodem można już przejechać do Wrocławia w 2,5 godziny. Pociągiem trwa to dużo dłużej. Cieszy nas modernizacja linii E30, ale te 160 km/h to trochę mało - stwierdził Ciepiela. - To że opóźnia się program budowy linii Y to szansa dla Małopolski, bo dwie trzecie terenu województwa jest niedostępna kolejowo i być może dzięki temu znajdą się pieniądze na prace na tych liniach - powiedział marszałek.

- Kraków jest przygotowany do tego, aby stać się ważnym dla Polski węzłem komunikacyjnym. Po wykonanych już inwestycjach - mówię o dworcu w Krakowie i połączeniu na lotnisko, chyba nie ma drugiego takiego miasta, gdzie w 15 minut można przejechać z centrum miasta pod sam terminal - zakończył Roman Ciepiela.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Małopolska: Zamiast pociągów… linia busowa?

Pasażer

Małopolska: Zamiast pociągów… linia busowa?

Krzysztof KuŚ/Małopolska Kronika Beskidzka 03 stycznia 2012

Roman Ciepiela: UE potrzebuje korytarza transportowego N-S

Infrastruktura

Roman Ciepiela: UE potrzebuje korytarza transportowego N-S

ew, Rynek Infrastruktury 30 marca 2012

Transport kolejowy w Małopolsce - co dalej?

Infrastruktura

Transport kolejowy w Małopolsce - co dalej?

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego 28 lutego 2013

Zobacz również:

Małopolska: Zamiast pociągów… linia busowa?

Pasażer

Małopolska: Zamiast pociągów… linia busowa?

Krzysztof KuŚ/Małopolska Kronika Beskidzka 03 stycznia 2012

Roman Ciepiela: UE potrzebuje korytarza transportowego N-S

Infrastruktura

Roman Ciepiela: UE potrzebuje korytarza transportowego N-S

ew, Rynek Infrastruktury 30 marca 2012

Transport kolejowy w Małopolsce - co dalej?

Infrastruktura

Transport kolejowy w Małopolsce - co dalej?

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego 28 lutego 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5