Jeszcze nie zakończyły się prace przy obecnej sieci tramwajowej, a miasto już planuje dalszą jego rozbudowę. Do tego weryfikuje swoje wcześniejsze założenia, gdyż mogą one okazać się mało opłacalne.
W Zarządzie Dróg Zieleni i Transportu zaczyna pracę zespół, który przy wsparciu firmy zewnętrznej opracuje Plan Rozwoju Transportu Publicznego do roku 2027. – Jesteśmy na etapie rozważań, konsultacji, analiz, jakie połączenia mogą zostać zrealizowane w przyszłości, i jakie są najbardziej oczekiwane – wyjaśnia rzeczniczka urzędu miasta Olsztyn, Aneta Szpaderska. – Efektem tej pracy będzie mapa z zaznaczonymi trasami przebiegu torów tramwajowych w wersji docelowej – dodała.
Jak wynika z pojawiających się informacji, urzędnicy weryfikują teraz swoje dotychczasowe koncepcje i wykreślają ze swoich planów pomysł poprowadzenia tramwaju od Witosa, przez Krasickiego, Wyszyńskiego oraz ulicą Towarową do dworca. Problemem może okazać się opłacalność tejże linii.
Dalszy kształt sieci tramwajowej w Olsztynie i tak będzie dopiero opracowywany. – Najważniejsza będzie analiza komunikacyjna po wybudowaniu pierwszej linii tramwajowej – podsumowuje Aneta Szpaderska. Także na ostateczne decyzje przyjdzie nam jeszcze poczekać.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl