Partnerzy serwisu:
Pasażer

Cichy koniec pociągów z Torunia do Sierpca. Połączenie nie wróci do rozkładu jazdy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-11-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Cichy koniec pociągów z Torunia do Sierpca. Połączenie nie wróci do rozkładu jazdy
fot. Kasper FiszerDworzec w Sierpcu
Przynajmniej przez kolejny rok nie będą uruchamiane pociągi na trasie Toruń – Lipno – Skępe – Sierpc. Kursy zawieszone zostały w pierwszym etapie pandemii koronawirusa. Samorząd wojewódzki twierdzi, że zainteresowanie pasażerów było bardzo niewielkie.

W marcu i kwietniu tego roku, kiedy zagrożenie koronawirusem pojawiło się w Polsce, organizatorzy regionalnych połączeń kolejowych odwołali znaczną liczbę kursów, tłumacząc to m.in. spadkiem zainteresowania podróżnych. Większość z nich wróciła jednak do rozkładu jazdy w okresie wakacyjnym lub tuż po nim. Tak nie stało się jednak z pociągami z Torunia do Skępego i Sierpca. Ruch na zachodnim odcinku linii kolejowej nr 27 Nasielsk – Toruń Wschodni wciąż jest wstrzymany.

Bardzo niewiele pociągów, bardzo niewielu pasażerów

– Połączenia zostały zawieszone w związku z wprowadzonym w Polsce stanem epidemii. Jednak już przed wejściem w życie obostrzeń wynikających z pojawienia się COVID-19 zdecydowaną większość podróżnych z i do Sierpca stanowili studenci – mówi Tomasz Moraczewski, dyrektor Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Według jego relacji podróżowali oni tylko w piątki i niedziele. W pozostałe dni zapełnienie pociągów miało być minimalne i nie przekraczać kilkunastu osób.

Przypomnijmy przy tym, że rozkład jazdy na tej trasie był wyjątkowo skromny: do Sierpca docierał tylko jeden kurs dziennie. Druga para pozwalała dotrzeć tylko do Skępego. Wszystkie pociągi obsługiwała Arriva, a termin ich kursowania ograniczono do 18 marca. Ponadto przez dwa dni w kwietniu realizowana była zastępcza komunikacja autobusowa. W opinii naszego rozmówcy zainteresowanie tymi kursami było zbyt niskie, by dalsze ich utrzymywanie miało sens. Kolej ma bowiem pełnić rolę środka transportu obsługującego największe potoki, których nie zaspokoiłoby uruchamianie autobusów. – Nie znajduje ani społecznego, ani ekonomicznego uzasadnienia uruchamianie pociągów na trasach, na których występuje niewielki popyt na przewozy kolejowe – usłyszeliśmy.

UMWKP: Potrzeba większej przepustowości

UMWKP podjął więc decyzję, by w najbliższym czasie nie wznawiać zawieszonych na wiosnę kursów na linii sierpeckiej. – Nie jest naszą intencją narażać podróżnych na wykluczenie komunikacyjne – zaznaczył przy tym przedstawiciel samorządu. Przyznaje jednak, że w sytuacji pandemii urząd musi podejmować „trudne decyzje”, które „mogą powodować niedogodności”. Według aktualnych założeń kolej nie wróci do Lipna i Skępego przynajmniej do końca obowiązywania rocznego rozkładu jazdy 2020/2021, a więc do grudnia przyszłego roku.

Tomasz Moraczewski zapewnia nas jednocześnie, że władze regionu podejmują współpracę z samorządami lokalnymi, by poprawić dostępność tej trasy poprzez budowę nowych i przebudowę istniejących przystanków kolejowych. Ocenia, że konieczna byłaby także modernizacja samej linii kolejowej, która miałaby na celu... poprawę jej przepustowości (dotychczas kursowały tam dwie pary pociągów dziennie). – Kompleksowe podejście pozwoli na uruchomienie w przyszłości połączeń w dużo wyższym i oczekiwanym przez mieszkańców standardzie – zapowiada, zwracając uwagę na konieczność współpracy z zarządcą infrastruktury. Zaznacza, że UMWKP wnioskuje o środki na modernizację i elektryfikację linii nr 27 w ramach Krajowego Planu Odbudowy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5