Branża kolejowa w Chinach, jak podaje China Daily, spodziewa się w tym roku dużego wzrostu pasażerów, po tym, jak kraj powróci do normalności po pandemii koronawirusa. Ma to związek z luzowaniem obostrzeń.
W zeszłym roku oddano do użytku ponad 4 tys. km nowych linii kolejowych, co pozwoliło zwiększyć sieć chińskiego systemu kolejowego do 155 tys. km. Z tego aż 42 tys. km stanowią linie kolei dużych prędkości. Jak podaje China Daily, branża kolejowa wybudowała więcej infrastruktury, aby ustabilizować wzrost gospodarczy pomimo presji spadkowej związanej z epidemią. – Łącznie w zeszłym roku oddano 4,1 tys. nowych linii kolejowych, z czego 2082 km to linie kolei dużych prędkości – przekazał Liu Zhenfang, prezes China Railway na dorocznej konferencji firmy w Pekinie.
Chiny planują w tym roku zbudować kolejne linie kolejowe. Zhenfang dodał, że ma zostać oddanych do użytku ponad 3 tys. km nowych linii kolejowych, a z tego 2,5 tys. km to koleje dużych prędkości. Celem firmy na ten rok jest rozwój sektora i tym samym przyczynienie się do odrodzenia kraju po COVID-19.
Koleje Chińskie spodziewają się w tym roku 2,69 miliarda podróży pasażerskich, co oznacza znaczny wzrost rok do roku o 67,6 procent. Wzrosty są również planowane w przewozach towarowych. Na ten rok Chiny wskazały, że obsłużą ok. 3,97 mld ton metrycznych ładunków. – To będzie oznaczało wzrost o 1,8 proc. rok do roku – podał Liu Zhenfang. Dla Chin będzie to oznaczało zwiększenie przychodów z transportu, który przyniesie 817 miliardów juanów czyli 118 mld dolarów, co oznacza wzrost o 17,9 procent rok do roku.
– Oczekiwane przychody powrócą do poziomu z 2019 r., czyli do okresu sprzed pandemii, kiedy to sektor uzyskał 818 miliardów juanów przychodu – zauważa prezes Kolei Chińskich. Sam transport pasażerski ma przynieść 332 mld juanów przychodu, czyli o 54,6 proc. więcej w stosunku rok do roku.
Prezes kolei podał także dane za zeszły rok. W związku z epidemią koronawirusa było mniej podróży, a kolej obsłużyła 1,61 mld pasażerów. Kolej odegrała za to kluczową rolę w transporcie towarów. Ilość przewiezionych ładunków wyniosła 3,9 mld ton, co oznacza wzrost o 4,7 proc. rok do roku. 1,49 miliarda ton stanowił węgiel do produkcji energii. Przewozy tego materiału wzrosły o 13 proc.
Pomimo presji spadkowej w gospodarce, na kolei zakończono w ubiegłym roku inwestycje o wartości 710 miliardów juanów (ok. 500 mld zł), co ma pomóc także ustabilizować wskaźnik wzrostu gospodarczego. Jak zaznaczają Koleje Chińskie, branża kolejowa, a zwłaszcza sektor przewozów pasażerskich, został dotkliwie dotknięty przez epidemię w ciągu ostatnich trzech lat. Zanotowano wyraźny spadek podróżnych i zmniejszono liczbę usług. W związku poluzowaniem obostrzeń, stopniowo przywracany jest normalny ruch na kolei.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.