Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Chińskie zespoły trakcyjne dla Leo Expressu nie wyjadą na tory w 2020 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
01-10-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Chińskie zespoły trakcyjne dla Leo Expressu nie wyjadą na tory w 2020 roku
Fot. Leo Express
Nie ma szans na to, by któryś z trzech wyprodukowanych przez CRRC zespołów trakcyjnych Sirius wyjechał na trasę z pasażerami w 2020 roku. Właściciel pojazdów – Leo Express – potwierdził, że będzie to możliwe najszybciej w 2021 roku.

Pierwszy sześcioczłonowy zespół trakcyjny dotarł do Republiki Czeskiej we wrześniu 2019 roku. Ich właściciel – Leo Express, niezwykle optymistycznie zapewniał o pierwszych kursach z pasażerami na początku 2020 roku. Choć już dostawa pierwszego z pojazdów opóźniła się o prawie rok.

Na początku 2020 roku było już jednak wiadomo, że koronawirus nie pozwoli na dotarcie do Czech wielu chińskim specjalistom odpowiedzialnym za konstrukcję. Mieli oni nadzorować i prowadzić proces homologacyjny Syriuszy. Najnowszy pociąg CRRC wciąż ma za sobą jedynie testy ruchowe na tzw. małym torze testowym w Velimiu. Przejazdy po dłuższym nie miały jeszcze miejsca. Jak dowiedział się portal zdopravy.cz, obecnie dogadywane są z CRRC szczegóły dotyczące harmonogramu dalszych jazd próbnych. Testy może jednak skomplikować coraz gorsza sytuacja epidemiologiczna w Republice Czeskiej. Dotychczasowy przebieg testów, według zapewnień VUZ Velim, nie odbiegał pod względem technicznym od testów prowadzonych z udziałem pojazdów europejskich.

Obecnie zakładamy, że uzyskanie homologacji dla nowych pociągów nastąpi na początku przyszłego roku – powiedział Emil Sedlařík, rzecznik prasowy Leo Expressu. Obecnie w Velimiu są dwie z trzech jednostek trakcyjnych z zamówienia podstawowego.

Ezt, których pudła wykonano z aluminium, są dwusystemowe. Mogą się rozpędzać do 160 km/h. Są długie na 111 metrów. Mogą zabrać na pokład 300 pasażerów na miejscach siedzących.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5