Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Chińskie pociągi CRRC Sirius na stałe we flocie RegioJet

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
30-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. RegioJet

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Chińskie pociągi CRRC Sirius na stałe we flocie RegioJet
fot. Michał SzymajdaSirius CRRC podczas pierwszej jazdy z pasażerami w lutym 2024 roku
Zacieśnia się współpraca chińskiego giganta CRRC oraz czeskiego prywatnego przewoźnika RegioJet. W barwach tego przewoźnika będą dalej kursować składy Sirius, które kiedyś docelowo miał użytkować inny prywatny podmiot - Leo Express. Chodzi o trzy jednostki serii 665.

W czasie, w którym w Berlinie odbywała się kolejna edycja targów InnoTrans, z czeskiego Brna popłynęła równie interesująca dla branży kolejowej informacja. RegioJet podpisał pięcioletnią umowę z CRRC na wynajem trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych serii 665, znanych pod nazwą Sirius.

Na szczególną uwagę zwraca w nim klasa business (klasa 1), w której można poczuć się jak w mini biurze, a nie jak w pociągu dalekobieżnym. W lutym tego roku Rynek Kolejowy miał okazję obejrzeć składy chińskiego giganta CRRC.

W najbliższych dniach Sirius na torach

Jak informuje RJ, w najbliższych dniach października pierwsza z trzech wyprodukowanych już jednostek zostanie wdrożona obsługi połączeń na linii R23. Przewoźnik będzie testował Siriusa, czy spełnia on wszystkie wymagania czeskiego ministerstwa infrastruktury. Zresztą takie jazdy były już prowadzone na początku 2024 roku. Czeski przewoźnik pomógł chińskiemu koncernowi CRRC w uzyskaniu dopuszczenia do ruchu tych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Pełna eksploatacja nowych pociągów zostanie wprowadzona wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy 15 grudnia tego roku. Z kolei – jak wynika deklaracji przewoźnika – od stycznia 2025 roku pasażerowie mogą spodziewać się wdrożenia do ruchu wszystkich trzech nowoczesnych jednostek.



Skład serii 665 jest dwusystemowy, co pozwala na poruszanie pod siecią trakcyjną o różnych napięciach (25 kV i 3 kV). Sześcioczłonowy pojazd o konstrukcji aluminiowej osiąga prędkość maksymalną do 160 km/h i może pomieścić do 300 pasażerów w dwóch klasach - economy i business. Pociąg jest wyposażony w system ETCS, klimatyzację oraz informację pasażerską.

Wzrośnie komfort na trasie Ústí nad Labem - Kolín

Składy Sirius będą kursowały dalej na linii R23 pomiędzy miejscowościami Ústí nad Labem i Kolín przez m.in. Litoměřice, Mělník, Lysá nad Labem czy Nymburk. Rozkładowy czas przejazdu tej 135-kilometrowej trasy to nieco ponad dwie godziny.

Jest to trasa, na której przewozy finansuje Ministerstwo Infrastruktury Republiki Czeskiej. RJ został wybrany w przetargu na realizację przewozów na okres ośmiu lat. Pokonał tutaj państwowe České dráhy.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zielone światło dla RegioJet z Krakowa do Gdyni

Prawo i polityka

Zielone światło dla RegioJet z Krakowa do Gdyni

Roman Czubiński 16 listopada 2024

Pierwsze półrocze 2024 roku w RegioJet. Blisko 4 mln pasażerów

Pasażer

Czym dojedziemy do Czech? Kursuje RegioJet i Flixbus

Pasażer

Czym dojedziemy do Czech? Kursuje RegioJet i Flixbus

Michał Szymajda 18 września 2024

RegioJet zawiedziony negatywną decyzją UTK

Biznes

RegioJet zawiedziony negatywną decyzją UTK

Daniel Siwak 11 września 2024

Po katastrofie RegioJet odstawia wagony. Co z siatką połączeń?

Tabor i technika

Zobacz również:

Zielone światło dla RegioJet z Krakowa do Gdyni

Prawo i polityka

Zielone światło dla RegioJet z Krakowa do Gdyni

Roman Czubiński 16 listopada 2024

Pierwsze półrocze 2024 roku w RegioJet. Blisko 4 mln pasażerów

Pasażer

Czym dojedziemy do Czech? Kursuje RegioJet i Flixbus

Pasażer

Czym dojedziemy do Czech? Kursuje RegioJet i Flixbus

Michał Szymajda 18 września 2024

RegioJet zawiedziony negatywną decyzją UTK

Biznes

RegioJet zawiedziony negatywną decyzją UTK

Daniel Siwak 11 września 2024

Po katastrofie RegioJet odstawia wagony. Co z siatką połączeń?

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5