Chiński producent taboru CRRC Zhuzhou pochwalił się udanym testem lokomotywy wodorowej z pociągiem złożonym ze 105 wagonów.
Chińska kolej bardzo mocno stawia na rozwój technologii wodorowych. Już w zeszłym roku chiński gigant taborowy CRRC wykonał pierwszą
modernizację ciężkiej, spalinowej lokomotywy towarowej w taki sposób, by korzystała z ogniw wodorowych. Wprowadzono też na rynek
napędzany wodorem skład pasażerski, wyposażony dodatkowo w superkondensatory.
Jak informuje teraz CRRC Zhuzhou 28 marca opracowana wspólnie z China Energy Group lokomotywa wodorowa po raz pierwszy ukończyła testy w ruchu z obciążeniem, który polegał na pociągnięciu 105 wagonów z węglem na dwa kilometry ze stałą prędkością.
Lokomotywa jest zasilana przez wodorowe ogniwo paliwowe i akumulatory litowe. Prędkość projektowa wynosi 100 kilometrów na godzinę, maksymalna moc 2400 kilowatów (3260 KM), a maksymalna siła pociągowa 560 kN. Ma pociągnąć do 10 000 ton na torze prostym lub 5000 ton na podjeździe o nachyleniu 4‰.
Chińczycy podkreślają, że lokomotywa ma modułową, znormalizowaną i uniwersalną konstrukcję; ma to pozwolić na różnorodną konfigurację i obsługę zarówno linii zelektryfikowanych, jak i niezelektryfikowanych oraz bocznic.