Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Chińczycy chcą dostarczyć lokomotywy PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
17-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Chińczycy chcą dostarczyć lokomotywy PKP Intercity
fot. Vuz VelimLokomotywa Bison CRRC
Najwięksi giganci rynku taborowego: Siemens, Alstom i chińskie CRRC wyrazili zainteresowanie przetargiem PKP Intercity na 46 nowych lokomotyw. Stawkę uzupełniają polskie firmy Pesa i Newag.

W maju PKP Intercity zapytała producentów o warunki wykonania dostawy 46 nowych lokomotyw elektrycznych. Chodzi o to tabor w zupełności klasyczny – o prędkości do 160 km/h i z jednym systemem zasilania i mocy min. 5 MW. Więcej na temat specyfikacji piszemy tutaj.

– Na zapytanie (RFI) w sprawie 46 lokomotyw jednosystemowych o prędkości konstrukcyjnej max 160 km/h odpowiedziało pięć podmiotów: Newag, Pesa, Siemens, Alstom oraz CRRC – informuje "Rynek Kolejowy" Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity. – Otrzymane informacje cenowe będą podane analizie, a następnie zostanie podjęta decyzja co do ogłoszenia przetargu – dodaje. Inwestycja może być realizowana w ramach ogólnej strategii na zakup 162 lokomotyw elektrycznych i 16 hybrydowych.

Wśród złożonych odpowiedzi najbardziej egzotyczna jest ta złożona przez chińską firmę CRRC. Od lat próbuje ona wejść na europejski rynek. Wyprodukowana dla Rail Cargo Hungaria lokomotywa elektryczna Bison odbywała już testy na Węgrzech oraz w Czechach. Firma Meridian Generic Rail Limited (która sama przymierza się do budowy nowoczesnego toru testowego na Dolnym Śląsku) poinformowała jednak już pół roku temu o zakończeniu tych testów – od tego czasu nie słychać żadnych nowych informacji na temat Bisona. Porażką zakończyła się próba dostawy chińskich jednostek Sirius dla Leo Express. Na razie w zawieszeniu są też próby współpracy chińczyków z polskim FPS H. Cegielski.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5