Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przystanek Chełm Miasto ma nowy, dłuższy peron

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
24-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Na przystanku Chełm Miasto powstał 300-metrowy peron, który otwiera nowe możliwości dla ruchu kolejowego. PKP Intercity może zatrzymywać tu teraz dłuższe składy. Peron został zbudowany i wyposażony za ponad 4,7 mln zł w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.

Dzięki wydłużeniu peronu, na przystanku Chełm Miasto mogą zatrzymywać się składy o długości powyżej 10 wagonów. Zwiększenie liczby dostępnych miejsc w pociągach jest kluczowe, zwłaszcza w szczytowych sezonach, takich jak wakacje czy długie weekendy.

Nowy peron został dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Zamontowano jasne oświetlenie LED, które zapewnia bezpieczeństwo podróżowania po zmroku. Dla osób niewidomych i niedowidzących przygotowano ścieżki naprowadzające oraz antypoślizgową nawierzchnię o wypukłej fakturze.

Program Przystankowy w woj. lubelskim

W województwie lubelskim Program przystankowy obejmuje 20 lokalizacji. Podróżni korzystają już z nowych i zmodernizowanych przystanków: Sarnów, Grabów Szlachecki i Leopoldów między Łukowem a Dęblinem (lk26), Chotyłów na trasie Łuków - Terespol (lk2), Wólka Niedzieliska, Niedzieliska Kolonia, Szczebrzeszyn Miasto, Żurawnica i Długi Kąt między Rejowcem a Hrebennem (lk69), Kraśnik między Lublinem a Stalową Wolą (lk68), Łagiewniki, Bystrzyca koło Lublina, Bezwoli, Milanowie, Ustrzeszu, Jaskach, Aleksandrowie między Lublinem a Łukowem (lk30), Zamość Starówka i Zamość Wschód (lk72) oraz Chełm Miasto (lk7). Wartość Programu Przystankowego w woj. lubelskim to ponad 57 mln zł.

Rządowy program dla lepszej komunikacji kolejowej

Celem „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu, promowanie ekologicznych środków transportu oraz wspieranie polskiej gospodarki. Zaplanowane zadania inwestycyjne umożliwią podróżnym dostęp do kolejowej komunikacji wojewódzkiej i międzywojewódzkiej. W skali całego kraju, w ramach Programu przystankowego, przewidziano budowę lub modernizację 214 przystanków kolejowych (dodatkowe 100 jest na liście rezerwowej). Na ten cel przeznaczono ponad 1 mld zł. Zaplanowano także realizację ponad 100 parkingów przy istniejących i nowo budowanych przystankach. Kwota przeznaczona na budowę parkingów to 88 mln zł. Obecnie zakończono budowę miejsc parkingowych w 17 lokalizacjach, w 81 postępują prace budowlane, a dla 15 trwają postępowania przetargowe.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dolnośląskie: Autobusy KD do Sycowa jednak pozostaną

Pasażer

Dolnośląskie: Autobusy KD do Sycowa jednak pozostaną

Kasper Fiszer 31 grudnia 2024

Linie kolejowe (nie tylko) do elektrowni jądrowej

Infrastruktura

Linie kolejowe (nie tylko) do elektrowni jądrowej

Mikołaj Kobryński 30 grudnia 2024

Łódzkie: Nie wszystkie przystanki na linii 146 gotowe na czas

Infrastruktura

PLK: Kolej w województwie śląskim zmienia się na lepsze

Infrastruktura

Podkarpackie: Do Ustrzyk dojadą nieco cięższe składy

Infrastruktura

Zobacz również:

Dolnośląskie: Autobusy KD do Sycowa jednak pozostaną

Pasażer

Dolnośląskie: Autobusy KD do Sycowa jednak pozostaną

Kasper Fiszer 31 grudnia 2024

Linie kolejowe (nie tylko) do elektrowni jądrowej

Infrastruktura

Linie kolejowe (nie tylko) do elektrowni jądrowej

Mikołaj Kobryński 30 grudnia 2024

Łódzkie: Nie wszystkie przystanki na linii 146 gotowe na czas

Infrastruktura

PLK: Kolej w województwie śląskim zmienia się na lepsze

Infrastruktura

Podkarpackie: Do Ustrzyk dojadą nieco cięższe składy

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5