CFR Marfa oferuje od niedawna nie tylko klasyczne usługi kolejowe, ale także komunikację kolejowo-promową i transport promowy typu ro-ro. Promy kursują pomiędzy portami czarnomorskimi Konstanca i Batumi w Gruzji (czas podróży 48 godz.), Derince i Samsun w Turcji (23-40 godz.) oraz do Izmiru i Mersin również w Turcji (ok. 100 godz.). Każdorazowo statek może pomieścić do 40 wagonów lub samochodów ciężarowych albo 80 pojazdów na dwóch poziomach. Krótkie czasy podróży, korzystne ceny transportu oraz, w wypadku skorzystania z usług promowych, zwolnienie z obowiązku posiadania zezwolenia, są niewątpliwie argumentami przemawiającymi za ruchem promowym.
CFR Marfa powstała w 1998 r. i oferuje dziś praktycznie wszystkie typowe usługi kolejowe, począwszy od transportu wagonów niezależnych do towarowych pociągów jednogrupowych, wypożyczania wagonów, czynności celnych i transportu kombinowanego.
Przez Rumunię przebiegają trzy paneuropejskie korytarze towarowe, których obecność nie jest dla Rumuni bez znaczenia. Korytarz IX, prowadzący z Moskwy przez Ukrainę i Mołdawię, przez wschodnią Rumunię do Bułgarii i Salonik w Grecji. Korytarz VII, biegnący z Wiednia przez Węgry ociera się o zachodnią część Rumunii, a korytarz IV łączy z sobą dwa korytarze IX i VII.
CFR Marfa jest rumuńskim partnerem projektu powołanego do życia przez Intercontainer Austria i ĂBB (austriackie koleje). Chodzi o nowy pociąg kursujący codziennie, oprócz poniedziałków, na trasie od Glogovat koło Arad w Rumunii do Wels w Austrii.
Kolej rumuńska przeżywa obecnie ciężkie czasy. Jeszcze przed politycznymi zmianami w 1989r. jej zdolność transportowa wynosiła 306 mln t rocznie, natomiast do 2001r. natężenie ruchu spadło do 71 mln ton.