Na warszawskim Grochowie wmurowano dziś kamień węgielny pod budowę centrum serwisowego dla pociągów Pendolino, które mają rozpocząć regularne kursowanie w barwach PKP Intercity w grudniu 2014 r. – Centrum powinno być gotowe na przełomie lata i jesieni – powiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
– Budowa centrum usługowego w Warszawie na Grochowie jest drugim etapem kontraktu podpisanego z firmą Alstom w maju 2011 r. Pierwsza część kontraktu dotyczy zakupu 20 pociągów zespołowych. Trzecia część kontraktu to usługi utrzymania i serwisowania tych pociągów do pierwszej naprawy głównej – powiedział podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego Janusz Malinowski.
– Budowa centrum utrzymania pociągów realizowana jest w ramach środków unijnych. Jest to najnowocześniejszy obiekt utrzymania pociągów pasażerskich w Polsce. Nie ma drugiego takiego obiektu. To jest nowa technologia, nowy sposób zarządzania pociągów, nowe know-how i nowe miejsca pracy – dodał.
– To wspaniały dzień. Już czterech tygodni mam szczęście reprezentować firmę Alstom i muszę przyznać, że dziś przechodzi mnie dreszczyk emocji. Na naszych oczach powstają nowoczesne obiekty, na naszych oczach modernizuje się infrastruktura i cieszę się, że przystępując do firmy Alstom mogę być częścią tej dużej firmy w Polsce – powiedział Lesław Kuzaj, prezes Alstom Polska.
– To co się dzisiaj tutaj dzieje to nie tylko wielki krok milowy w procesie budowy tego centrum serwisowego, ale również wielki krok milowy w projekcie modernizacji polskich kolei. Dlatego jestem niezwykle dumy, że firma Alstom może wnieść swój wkład w ten wspaniały projekt – zaznaczył obecny na uroczystości szef Alstom Transport, Henri Poupart-Lafarge.
Generalnym wykonawcą centrum serwisowego dla pociągów Pendolino, którego budowa się rozpoczęła na warszawskiej Olszynce Grochowskiej przy ulicy Koziej Górki, jest spółka Karmar wchodząca w skład francuskiej grupy Bouygues. Za projekt zaplecza odpowiada firma Systra.
Obiekt będzie miał powierzchnię ok. 12,5 tys. metrów kwadratowych. Poza halą warsztatową, która pomieści pięć torów (3 utrzymaniowe i 2 naprawcze) znajdzie się w nim zaplecze biurowo socjalne oraz myjnia. Budowa centrum rozpoczeła się w listopadzie ubiegłego roku. Widoczne są już pierwsze elementy konstrukcji. Jak zapewnił Nicolas Halamek, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Alstom Transport, prace przebiegają zgodnie z harmonogramem i termin realizacji inwestycji do końca tego roku jest niezagrożony.