Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Celestynów: PLK rezygnuje z wyświetlaczy. Czy słusznie?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
01-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
01-12-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Celestynów: PLK rezygnuje z wyświetlaczy. Czy słusznie?
fot. Kacper Malarz, Wikimedia Commons, CC BY-SA 4.0
PKP PLK, wbrew początkowym planom, nie zamierzają wyposażać przystanku Celestynów w wyświetlacze krawędziowe, peronowe i wielofunkcyjne (popularne Infokioski) – sygnalizuje nasz Czytelnik. Jego zdaniem wyświetlacze byłyby tam bardziej potrzebne, niż na niejednym przystanku, na którym zarządca infrastruktury zdecydował się na ich montaż. Zarządca infrastruktury tłumaczy taką decyzję własnym regulaminem oraz położeniem Celestynowa poza obszarem aglomeracji warszawskiej.

O tym, że wyświetlacze nie zostaną zamontowane, nasz informator dowiedział się we wrześniu ubiegłego roku. Przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury w odpowiedzi na interwencję Czytelnika stwierdzili, że Celestynów znajduje się poza aglomeracją warszawską (za stację graniczną na linii lubelskiej uznano Otwock). W późniejszej korespondencji resort poinformował, że przystanek nie spełnia także kryteriów kategorii D+, ponieważ nie jest węzłem pasażerskim (ruch odbywa się tylko w dwóch kierunkach). Również prośba o interwencję Urzędu Marszałkowskiego nie przyniosła efektu.

PLK: Informacja będzie, ale w ograniczonym zakresie

Podczas budowy nowych peronów poczyniono jednak przygotowania do montażu wyświetlaczy, wykonując – między innymi – kanalizację kablową. – Z pewnością analizy sprzed wykonania modernizacji linii kolejowej wykazywały, że istnieje potrzeba zabudowy takiego systemu, skoro ta była ujęta w projekcie. Jedynie nieudana próba zabudowy SDIP w całej Polsce w ramach innej inwestycji w tamtym okresie spowodowała, że z zabudowy wyświetlaczy w Celestynowie PKP PLK próbuje się skutecznie wykręcić – domyśla się Czytelnik.

– Projekt modernizacji linii kolejowej nr 7 z Otwocka do Lublina przewidywał montaż systemu informacji pasażerskiej. W celu zastosowania jednolitych rozwiązań zakres ten wskazano do realizacji w ramach innego zadania, zaś na peronach wykonano prace przygotowawcze w zakresie kanalizacji teletechnicznej – informuje rzecznik prasowy PKP PLK Karol Jakubowski. Na przystanku Celestynów pojawią się (zgodnie z tym, czego dowiedział się na własną rękę Czytelnik) tylko megafony, zegary, wyświetlacze z rozkładami jazdy oraz monitoring.

Standardy – sobie, potrzeby – sobie

Jak tłumaczy Jakubowski, taki zakres jest zgodny z przyjętymi w PKP PLK kryteriami i standardami wyposażenia dla stacji i przystanków. – W celu ujednolicenia rozwiązań dla pasażerów PLK SA opracowały w 2018 roku wewnętrzne standardy, którym podlega wyposażenie stacji i przystanków. Po analizach stwierdzono, że przystanek Celestynów spełnia warunki dla instalacji wyświetlaczy – przypomina.

Taki argument nie przekonuje naszego Czytelnika. – Zgodnie z polityką PKP PLK na przystanku Warszawa Targówek, na którym zatrzymuje się mniej więcej jeden pociąg na godzinę przy zawsze tym samym peronie dla danego kierunku, zbudowano po kilka takich wyświetlaczy. W Celestynowie, gdzie pociągi odjeżdżają z różnych peronów, w szczycie nawet co około 10 minut, a ze stacji korzysta znacznie więcej pasażerów, montaż takiego nowoczesnego rozwiązania (które miało powstać!) stanowi problem – krytykuje zarządcę infrastruktury. Według danych UTK wymiana pasażerów w ciągu doby na przystanku Celestynów wynosi między 1500 a 2000.

Jak pisaliśmy przed miesiącem, w przetargu na zamontowanie centralnego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej na stacjach i przystankach między Otwockiem a Lublinem za najkorzystniejszą uznano ofertę Orange Polska. Umowy wciąż jednak nie podpisano – Jakubowski informuje, że „trwa postępowanie przetargowe”.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pociągi pojechały po Bajpasie Kartuskim

Pasażer

Pociągi pojechały po Bajpasie Kartuskim

Michał Szymajda 11 marca 2024

PKP PLK zamawiają SDIP na odcinku linii 353

Infrastruktura

PKP PLK zamawiają SDIP na odcinku linii 353

Roman Czubiński 28 lutego 2024

Kto zbuduje informację pasażerską w Lublińcu? [oferty]

Infrastruktura

Zobacz również:

Pociągi pojechały po Bajpasie Kartuskim

Pasażer

Pociągi pojechały po Bajpasie Kartuskim

Michał Szymajda 11 marca 2024

PKP PLK zamawiają SDIP na odcinku linii 353

Infrastruktura

PKP PLK zamawiają SDIP na odcinku linii 353

Roman Czubiński 28 lutego 2024

Kto zbuduje informację pasażerską w Lublińcu? [oferty]

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5