Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", nowym prezesem producenta taboru H. Cegielski - FPS został Pan Hubert Stępniewicz.
Informację o zmianie na stanowisku prezesa spółki potwierdziła Joanna Zakrzewska, rzeczniczka właściciela FPS - Agencji Rozwoju Przemysłu. Jak tłumaczy, dotychczasowy prezes spółki H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Marcin Guryniuk 20 października złożył rezygnację.
- Rada Nadzorcza ogłosiła konkurs na to stanowisko. W wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego na funkcję prezesa H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych został wybrany pan Hubert Stępniewicz. Otrzymał on najwyższą ocenę punktową spośród kandydatów biorących udział w konkursie – tłumaczy rzeczniczka.
– Według Rady Nadzorczej pan Stępniewicz spełnia wszystkie warunki konkursowe, ma wszechstronne doświadczenie w zarządzaniu spółkami, w tym z branży kolejowej – podkreśla Joanna Zakrzewska.
Hubert Stępniewicz dał się poznać branży kolejowej
jako prezes VIS Systems - polskiej firmy projektowej specjalizującej się w konstrukcjach, rozwoju systemów ich sterowania oraz optymalizacji systemów utrzymania pojazdów kolejowych. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W latach 1995 -1999 pełnił funkcję dyrektora ds. przedsiębiorstw w BRE/IB-Austria Management - spółki zarządzającej pierwszym NFI SA.
W latach 1999 – 2000 zajmował stanowisko Senior Associate w Innova Capital (obowiązki obejmowały identyfikację, analizę i realizację projektów inwestycyjnych funduszu private equity). Następnie pełnił funkcję Investment Managera w spółce 3TS Venture Partners, gdzie zajmował się rozwojem działalności inwestycyjnej funduszu venture capital w Polsce. W latach 2002-2005 prezes zarządu Hygienika S.A. W okresie od października 2005 do lutego 2009 roku pełnił funkcję prezesa Zakładów Naprawczych Lokomotyw Elektrycznych w Gliwicach. Nastpęnie był prezesem wspomnianego VIS Systems.
Polecamy zapoznać się z bardzo interesującymi wynikami przeprowadzonych przez VIS Systems ankiet wśród przewoźników dotyczących ich potrzeb zakupowych i modernizacyjnych. Zostały one zaprezentowane
podczas Europejskiego Forum Taborowego