Wyłącznie FPS – H. Cegielski złożył ofertę w przetargu na modernizację 90 wagonów dla PKP Intercity. Kwota, jakiej oczekuje FPS jest jednak wyższa od tej, którą chce zapłacić przewoźnik.
Przetarg na modernizację wagonów typów 111A i 141A dla PKP Intercity rozpisano w połowie grudnia 2019 roku a ofert w spodziewano się już miesiąc później. Terminy były zmieniane na początku z uwagi na prośby potencjalnych wykonawców, a później przez koronawirus. Ostatecznie dopiero w połowie sierpnia 2020 dowiedzieliśmy się, że wyłącznie poznański Cegielski chce podjąć się modernizacji. Za przebudowę 90 wagonów chce otrzymać 515,7 mln złotych, przy budżecie zamawiającego określonym na ten cel w kwocie 424,5 mln złotych brutto. Jeśli PKP Intercity będzie chciało wagony zmodernizować – musi do nich dołożyć.
Założeniem tego programu modernizacji jest kompleksowy remont wagonów najstarszych typów 111A oraz 141A i przebudowa ich do standardu 174A. Takie wagony, także po przebudowie w Cegielskim,
jeżdżą już w barwach przewoźnika. Przypomnijmy więc tylko, że chodzi o pozostawienie we wnętrzu przedziałów, które jednak staną się 6 osobowe. Wymienione będą także nowe, ciche wózki wagonów, pojawi się klimatyzacja i system informacji pasażerskiej.
Więcej o tym przetargu
piszemy tutaj.