Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Cegielski przebuduje wagony 1. klasy na restauracyjne [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
17-12-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Cegielski przebuduje wagony 1. klasy na restauracyjne [aktualizacja]
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Tylko FPS H. Cegielski zgłosił się do przetargu związanego z kompleksową modernizacją wagonów 1 klasy z przedziałami menadżerskimi (typ 145Ab) i ich przebudowy na wagony restauracyjne. PKP Intercity wybrała ofertę producenta.

Przetarg na naprawę główną wagonów, ich modernizację i przebudowę na wagony restauracyjne opisaliśmy w momencie jego ogłoszenia – pod koniec lipca. Jest o tyle szczególny, że przebudowie na wagony gastronomiczne mają ulec wagony 1. klasy z przedziałami menadżerskimi, wyprodukowane w niewielkiej liczbie w połowie lat 90. Pierwotnie otwarcie ofert miało mieć miejsce 28 sierpnia 2018 roku, ale PKP Intercity dwukrotnie zmieniało terminy ogłoszenia oferentów. Ostatecznie 9 października dowiedzieliśmy się, że jedyną ofertę w przetargu złożył FPS H. Cegielski.

Poznański producent zaoferował wykonanie przebudowy z modernizacją za kwotę 61,3 mln zł brutto i późniejszy przegląd na poziomie P3 za 135,3 tys. zł brutto (również objęty przetargiem) dla każdego wagonu z osobna. Okres gwarancji na wykonane prace określono na 36 miesięcy. Pierwszy wagon miałby być gotowy w 250 dni od podpisania umowy, a oddanie każdego kolejnego zaplanowano w 80 dni po tym terminie (jeden po drugim).

[Aktualizacja]

Pomimo tego, że PKP Intercity określiło budżet na przebudowę wagonów na kwotę 52,3 mln zł brutto, to spółka zdecydowała się go podnieść. 15 grudnia 2018 PKP Intercity poinformowało o wyborze oferty FPS H. Cegielski. Oczekujemy teraz na podpisanie umowy z producentem.

Przyczyną dla której PKP Intercity przebuduje wagony 1 klasy z przedziałami menadżerskimi na restauracyjne jest mała liczba tych drugich w spółce. W październiku 2017 r. 6 wagonów tego typu, "na 14 lat przed terminem wynikającym z cyklu utrzymaniowego" zostało wycofanych z eksploatacji.

– W celu poprawy sytuacji w tej grupie wagonów, PKP Intercity w lipcu 2018 r. ogłosiło postępowanie na wykonanie modernizacji 10 wagonów, które po wykonaniu naprawy będą wagonami gastronomicznymi i uzupełnią ofertę przewoźnika w tym zakresie – napisał w odpowiedzi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MI.

Zapytaliśmy PKP Intercity jaka była przyczyna skreślenia ze stanu tak wielu wagonów, krótko po ich modernizacji.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5