Industrial Division kupił kolejne trzy nowoczesne lokomotywy Dragon 2. Dzięki tej transakcji flota Dragonów będących w dyspozycji ID pod marką Cargounit wzrosła do siedmiu sztuk. W ostatnim czasie konsorcjum trzech banków: mBank, BNP Paribas oraz Bank Millenium, udzieliło Cargounit finansowania w wysokości 280 mln złotych.
Industrial Division podkreśla, że z siedmioma Dragonami 2 jest jednym z największych nabywców tych lokomotyw na polskim rynku (o pierwszym zakupie Dragonów przez ID
pisaliśmy tutaj). Łącznie pod marką Cargounit posiada blisko 180 lokomotyw na wynajem. – Pomimo faktu, że wiele kluczowych branż zostało poważnie dotkniętych przez pandemię COVID-19, nasze lokomotywy są w ciągłym ruchu. Nie zatrzymujemy się także z naszymi planami rozwojowymi, widząc szansę, aby w obecnej sytuacji zapewnić na korzystnych warunkach dostawę i utrzymanie nowoczesnych lokomotyw – podsumowuje Łukasz Boroń, prezes Cargounit cytowany w komunikacie.
Zakup ten został sfinansowany z pozyskanego niedawno przez Cargounit kredytu bankowego. Konsorcjum trzech banków: mBank, BNP Paribas oraz Bank Millenium, udzieliło Cargounit finansowania w wysokości 280 mln złotych, na potrzeby rozwoju działalności poprzez zakup nowoczesnych lokomotyw. Spółka podkreśla, że to szczególnie ważne w kontekście aktualnej skomplikowanej sytuacji gospodarczej na świecie wynikającej ze skutków pandemii COVID-19.
– Widzimy, że na rynku jest coraz większe zapotrzebowanie na tabor nowej generacji, dlatego powiększamy flotę naszych lokomotyw, dostosowując bieżącą ofertę handlową do aktualnych potrzeb klientów. Nowe Dragony we flocie Cargounit to dopiero początek planowanych przez nas zakupów. Decyzja trzech banków, aby przyznać nam kredyt na sfinansowanie planowanych transakcji zakupu lokomotyw, w tym trudnym środowisku ekonomicznym, stanowi dla nas najlepsze potwierdzenie zaufania, jakim została obdarzona nasza firma i jej strategia rozwoju, a także wiary w to, że branża wynajmu lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej ma atrakcyjne perspektywy rozwoju i warto w nią inwestować – podkreśla Boroń.
Dragon 2 to sześcioosiowa lokomotywa elektryczna produkcji nowosądeckiego Newagu, zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności oraz wyposażona w fabrycznie wbudowany system bezpieczeństwa ETCS poziomu 2. Dragony zaprojektowane zostały do prowadzenia ciężkich składów towarowych pozwalając na zwiększenie efektywności przewozów, dzięki czemu są cenione przez polskich przewoźników kolejowych m.in. w segmencie przewozów paliw, produktów chemicznych oraz kruszyw.