Cargounit porozumiał się z kilkoma polskimi i zagranicznymi bankami. Finansowanie na kwotę aż 615 milionów złotych pozwoli największemu polskiemu poolowi taborowemu na duże inwestycje w tabor kolejowy.
– Jesteśmy niezwykle podekscytowani, że możemy poinformować o podpisaniu porozumienia na finansowanie z konsorcjum polskich i zagranicznych banków, wśród których są BNP Paribas Bank Polska S.A., PKO Bank Polski S.A., Siemens Bank GmbH, Bank Millennium S.A., ING Bank Śląski S.A., Bank Pekao S.A., Bank Ochrony Środowiska S.A – poinformował pool taborowy Cargounit, który jest marką handlową Industrial Division.
Łączna kwota finansowania to aż 615 milionów złotych, z możliwością jego rozszerzenia o kolejne 100 milionów. Pieniądze mają pozwolić Cargounit na inwestycje w nowe elektrowozy oraz modernizację floty lokomotyw manewrowych.
Jesteśmy pewni, że dzięki temu finansowaniu będzie mogliby skutecznie kontynuować naszą stategię wymiany floty i rozwoju biznesu w Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej – powiedział prezes zarządu Cargounit Łukasz Boroń.
W 2020 roku pool Cargounit rozwijał się niezwykle dynamicznie. W lipcu pisaliśmy, że konsorcjum trzech banków mBank, BNP Paribas oraz Bank Millenium udzieliło Cargounit finansowania w wysokości 280 mln złotych. Pozwoliło to na
zakup siedmiu nowych ciężkich elektrowozów Dragon 2. Chwilę później należący Cargounit pozyskał z Siemens Financial Services finansowanie na zakup 5
lokomotyw wielosystemowych Siemens Vectron, z których trzy właśnie
wjechały do Polski.
We wrześniu do Cargounit dotarła
pierwsza z trzech nowych lokomotyw Bombardier Traxx MS.
Cargounit to największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw, a także jeden z największych tego typu podmiotów w UE. Posiada blisko 180 lokomotyw na wynajem, zarówno trakcyjnych, jak i manewrowych. Industrial Division – właściciel marki Cargounit – jest aktywny także na rynku wynajmu elektrycznych zespołów trakcyjnych
dla przewoźników pasażerskich. W październiku 2020 Abris Capital Partners, niezależna firma zarządzająca funduszami private equity, przestała być właścicielem ID. Teraz jest nim fundusz inwestycyjny Three Seas Initiative Investment Fund, wspierany przez doradców Amber Infrastructure Group.
Piszemy o tym tutaj.