Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Cargounit wchodzi na rynek rumuński ze Smartronem [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
25-08-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Polski pool taborowy Cargounit odebrał w Bukareszcie pierwszą lokomotywę Smartron, dedykowaną na rynek rumuński.

Dziś (25 sierpnia) w Bukareszcie Siemens Mobility przekazał lokomotywę Smartron dedykowaną na rynek rumuński firmie Cargounit. - Cargounit wychodzi poza Polskę i umacnia swoją obecność w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma od lat korzysta z nowoczesnych lokomotyw Vectron, a teraz rozszerza swoje porfolio o kolejny nasz pojazd – lokomotywę Smartron, dedykowaną na rynek rumuński. Cieszymy się, że nasze nowoczesne i ekologiczne lokomotywy pomagają firmie w realizacji ambitnych celów rozwojowych i przyczyniają się do promocji transportu kolejowego w Europie – powiedział Hubert Meronk, CEO Siemens Mobility.

- Cargounit konsekwentnie realizuje przyjętą strategię modernizacji floty lokomotyw poprzez zakup nowoczesnych lokomotyw wielosystemowych i jednosystemowych. Kluczowym obszarem rozwoju dla Cargounit pozostają kraje Europy Środkowo Wschodniej - mówi Łukasz Boroń, prezes Cargounit. Kolejny Smartron ma dotrzeć do firmy już jesienią.

Smartron – zestandaryzowany Vectron.

Smartron to pojazd opracowany na bazie rozwiązań z platformy Vectron – najnowocześniejszej europejskiej lokomotywy, sprzedanej w liczbie ponad 1500 sztuk. Jak podaje producent, lokomotywa Smartron jest dostosowana do pracy przy prądzie zmiennym 15 kV lub 25 kV oraz wyposażona w system kontroli pociągu PZB/LZB. Pojazd jest produkowany w standardowym kolorze niebieskim ‘Capri Blue’ i zamawia się go przez specjalną platformę zakupową.

W grudniu 2021 r. firma Cargounit zdecydowała się zakupić dwie lokomotywy Smartron – jako pierwszy polski operator kolejowy. Pojazdy zostały zakupione na rynek rumuński, chociaż lokomotywy Smartron mają także dopuszczenie do pracy w Niemczech i Bułgarii. Elektrowozy ważą ok. 83 ton i mają rozstaw osi 1435 mm. Dysponują mocą 5,4 MW i poruszają się z maksymalną prędkością 160 km/h.

Duży potencjał na rynku rumuńskim

- Obecna sytuacja na rynku przewozów kolejowych w segmencie towarowym sprzyja rozwojowi floty lokomotyw na wynajem. Zapotrzebowanie na nowoczesny tabor rośnie z powodu konieczności wymiany starszych pojazdów na nowoczesne jak i w związku z przekierowaniem na kolej istotnych wolumenów towarów eksportowanych uprzednio z Ukrainy drogą morską. Widzimy duży potencjał rynku wynajmu lokomotyw zarówno na rynku polskim jak i na rynku rumuńskim, który jest jednym z największych rynków kolejowych w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi prezes Łukasz Boroń,

Finalnym użytkownikiem nowego pojazdu będzie Unicom Tranzit - prywatny kolejowy przewoźnik towarowy i spedytor działający w Rumunii od 1994 roku. - Cieszymy się, że nasz nowy klient Unicom Tranzit zdecydował się na wybór oferty najmu dwóch lokomotyw Smartron od firmy Cargounit, która jest jednym z pierwszych podmiotów oferujących najem nowoczesnych lokomotyw na rynku rumuńskim. W obszarze naszego zainteresowania znajduje się zwiększenie liczby wynajmowanych lokomotyw Smartron na rynku rumuńskim jak i w sąsiadującej Bułgarii. Jesteśmy przekonani, że lokomotywa Smartron bazująca na sprawdzonych rozwiązaniach Siemens Mobility, jest właściwym wyborem dla lokalnych przewoźników poszukujących nowoczesnej i niezawodnej lokomotywy charakteryzującej się najwyższą sprawnością techniczną – podsumował Łukasz Boroń.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5