Firma Cargounit odebrała kolejnego Vectrona MS i od razu zamówiła kolejnych 5 lokomotyw z opcji. Ma już największą flotę tych lokomotyw w kraju.
Cargounit, największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, odebrała kolejną lokomotywę Vectron MS. Firma zdecydowała domówić kolejnych 5 pojazdów od Siemens Mobility z już uruchomionej opcji na zakup. Łącznie Cargounit zamówił do tej pory aż 28 lokomotyw Siemensa.
Jak podkreśla Siemens, Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy, o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach. Podstawowym założeniem przy ich konstrukcji była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i międzynarodowym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie.
Największa flota Vectronów w Polsce
Odebrana lokomotywa Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stałym oraz została wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Lokomotywy Vectron z kontraktu z 2021 r. przeznaczone są do eksploatacji na terenie Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Węgier, Słowenii, Chorwacji, Serbii i Holandii, na terenie Rumunii oraz Bułgarii. Co ważne, pojazdy z platformy Vectron – jako jedyne nowoczesne lokomotywy w Europie – posiadają już dopuszczenia do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach.
Wraz z nowym zamówieniem firma Cargounit zakupiła już łącznie 28 lokomotywy od Siemens Mobility z platform Vectron i Smartron, z możliwością zamówienia dodatkowych pojazdów do końca przyszłego roku. Do 2025 może mieć w swojej flocie blisko 40 lokomotyw Siemensa - czytamy w komunikacie.
– Poprzez realizację opcji na dodatkowe 5 pojazdów, Cargounit stanie się największym operatorem wielosystemowych lokomotyw Vectron w Polsce. Cieszymy się na kolejne lata współpracy i dynamiczny rozwój firmy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej przy dużym udziale naszych nowoczesnych pojazdów – powiedział Hubert Meronk, prezes Siemens Mobility cytowany w komunikacie.
Duże zapotrzebowanie na lokomotywy
– Obserwujemy obecnie duże zapotrzebowanie polskich i zagranicznych klientów na nowoczesne lokomotywy wielosystemowe, co wynika z utrzymującej się dobrej koniunktury na rynku przewozów kolejowych w Polsce i w całej Europie. Rosyjskie działania wojenne w Ukrainie przyczyniają się do poszukiwania przez ukraińskich producentów innych dróg eksportu produktów rolnych w związku z blokadą Morza Czarnego. Większość produktów rolnych uprzednio eksportowanych z Ukrainy droga morską trafi na tory, dlatego przewoźnicy poszukują dodatkowego taboru, w tym lokomotyw. Dodatkowo, zwiększone ryzyko geopolityczne skłania globalne koncerny do poszukiwania alternatywnych do Jedwabnego Szlaku tras kolejowych dla transportu produktów biegnących do Zachodniej Europy przez kraje Europy Południowo-Wschodniej i Bałkany. Wszystkie te czynniki sprawiają, że popyt na lokomotywy wielosystemowe jest w trendzie wzrostowym – powiedział Łukasz Boroń, prezes Cargounit.
– Wobec szybko wypełniającego się portfela zamówień na lokomotywy oraz braku dostępności lokomotyw wielosystemowych innych producentów zagranicznych i krajowych podjęliśmy decyzję o realizacji opcji dodatkowych zamówień Vectron MS na lata 2023 i 2024. Lokomotywy Vectron MS to obecnie jedyne dostępne na rynku europejskim nowe lokomotywy z homologacją na 20 krajów, które pozwalają prowadzić pociągi w ruchu transgranicznym bez podmiany lokomotywy. Realizujemy naszą misję wspierania realizacji połączeń transportowych w krajach Trójmorza w osi Północ-Południe i Wschód-Zachód. Kolejna odbierana przez nas lokomotywa Vectron MS nazwana zgodnie z naszą firmową tradycją imieniem pracownika „Monika” trafi do klienta w Czechach i będzie obsługiwać połączenia w krajach Europy Środkowo-Wschodniej – dodał Boroń.
Firma Siemens Mobility sprzedała już 1412 lokomotyw Vectron łącznie ponad 60 klientom. Lokomotywy te przejechały ponad 585 milionów kilometrów i są dopuszczone do eksploatacji w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, Niemczech, Węgrzech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, Szwajcarii.
Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już blisko 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich Cargounit, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal – podsumowuje Siemens.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.