Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Cargounit może zamówić Dragony również w opcji transgranicznej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
03-08-2023
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Cargounit może zamówić Dragony również w opcji transgranicznej
fot. Cargounit
Pool taborowy Cargounit przedstawił szczegóły umowy na dostawy lokomotyw z Newagiem. Jak się okazuje, opcja przewiduje zamówienie jednostek wielosystemowych do wyjazdu poza granicę naszego kraju.

Wczoraj (2 sierpnia) informowaliśmy o podpisaniu przez Newag umowy z Cargounit na dostawę dziesięciu lokomotyw elektrycznych sześcioosiowych ze spalinowym modułem dojazdowym za 183,9 mln złotych netto z opcją rozszerzenia o kolejne 20 sztuk. Teraz zamawiający przedstawił szczegóły jednego z większych zamówień na lokomotywy w historii Newagu.

Jak czytamy, zamówione lokomotywy 6-osiowe Dragon 2 dysponują mocą 5,0 MW przy zasilaniu napięciem stałym oraz zostaną wyposażone w moduł dojazdowy o mocy 500 kW spełniający najnowsze normy emisji spalin Stage V. Głównym atutem lokomotywy Dragon 2 jest bardzo wysoka siła pociągowa o wartości do 410 kN. 

Podpisana umowa podstawowa obejmuje dostawę jednostek o zasilaniu polskim system 3kV; każdy elektrowóz zostanie wyposażony w moduł dojazdowy, czyli silnik spalinowy przeznaczony do pracy na bocznicach niezelektryfikowanych. Natomiast opcja dostawy obejmuje zarówno lokomotywy jednosystemowe Dragon 2 z modułem dojazdowym na rynek polski, jak i Dragon 2 MS z homologacją (dopuszczeniem) na Czechy i Słowację. Po realizacji opcji Cargounit będzie największym posiadaczem pojazdów Newag na wynajem w Polsce.

- Cieszymy się z podpisania umowy na dostawę do 30 lokomotyw Dragon 2 z modułem dojazdowym. Lokomotywy te zyskały uznanie wśród polskich przewoźników za sprawą dużej siły pociągowej, która pozwala na przewozy pociągów towarowych o masie brutto 4200 ton na liniach kolejowych o pochyleniu 7 promili, które spotykane są w wielu obszarach przemysłowych Europy Środkowo-Wschodniej. Istotnym atutem lokomotywy jest także wyposażenie w moduł dojazdowy o mocy 500kW, który pozwala na poruszanie się po bocznicach i odcinkach sieci kolejowej pozbawionych trakcji elektrycznej. Ponieważ lokomotywa Dragon 2 może się także poruszać na torach o dopuszczalnym nacisku 20,0 ton na oś, jest ona niezastąpiona dla wielu przewoźników towarowych. Rozszerzenie homologacji lokomotywy Dragon 2 poza Polską o Czechy i Słowację, a przyszłości o kolejne kraje Europy Środkowo-Wschodniej, pozwoli także zagranicznym przewoźnikom kolejowym na skorzystanie z unikalnych własności trakcyjnych tego pojazdu – mówi Łukasz Boroń prezes Cargounit cytowany w komunikacie.

Pierwsze 10 zamówionych lokomotyw Dragon 2 z modułem dojazdowym przeznaczonych na rynek polski zostanie dostarczonych do Cargounit do końca 2025 roku, 
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Cargounit wchodzi do Niemiec! Z nowymi lokomotywami Siemensa

Tabor i technika

Cargounit wchodzi do Niemiec! Z nowymi lokomotywami Siemensa

inf. pras. Siemens/Cargounit 30 listopada 2023

Nowy Vectron w Cargounit. Na pniu bierze go DB Cargo Polska [zdjęcia]

Tabor i technika

Cargounit pozyskał ogromne pieniądze

Biznes

Cargounit pozyskał ogromne pieniądze

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Cargounit z dziewięcioma nowymi Vectronami

Tabor i technika

Osiem lokomotyw Gama Marathon z Cargounit pojedzie w Olavion

Tabor i technika

Osiem lokomotyw Gama Marathon z Cargounit pojedzie w Olavion

inf. pras., oprac. ms. 27 kwietnia 2023

Cargounit odbiera Vectrony i zamawia kolejne

Tabor i technika

Cargounit odbiera Vectrony i zamawia kolejne

inf. pras. Siemens Mobility 09 marca 2023

Zobacz również:

Cargounit wchodzi do Niemiec! Z nowymi lokomotywami Siemensa

Tabor i technika

Cargounit wchodzi do Niemiec! Z nowymi lokomotywami Siemensa

inf. pras. Siemens/Cargounit 30 listopada 2023

Nowy Vectron w Cargounit. Na pniu bierze go DB Cargo Polska [zdjęcia]

Tabor i technika

Cargounit pozyskał ogromne pieniądze

Biznes

Cargounit pozyskał ogromne pieniądze

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Cargounit z dziewięcioma nowymi Vectronami

Tabor i technika

Osiem lokomotyw Gama Marathon z Cargounit pojedzie w Olavion

Tabor i technika

Osiem lokomotyw Gama Marathon z Cargounit pojedzie w Olavion

inf. pras., oprac. ms. 27 kwietnia 2023

Cargounit odbiera Vectrony i zamawia kolejne

Tabor i technika

Cargounit odbiera Vectrony i zamawia kolejne

inf. pras. Siemens Mobility 09 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5