Ruch w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze (RPM) odbywa się na niespotykaną dotychczas skalę – informuje Cargotor, zarządca infrastruktury kolejowej z Grupy PKP Cargo.
Jak informuje spółka, w kwietniu 2020 wykorzystano maksymalne możliwości obecnego układu torowego. Nigdy wcześniej transport intermodalny nie był w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze tak intensywny jak w ostatnim czasie. W ubiegłym miesiącu do Kobylan, po torze szerokim, wjechało i wyjechało 379 par pociągów towarowych, łącznie były to 28 044 wagony, z czego 250 par pociągów stanowiły pociągi kontenerowe, a w nich 14 582 wagony.
Spółka Cargotor notuje jednocześnie rekordowe ilości transportowanej koleją masy towarowej. W kwietniu kilkukrotnie osiągnięto przepustowość 15 par pociągów po torze szerokim, co oznacza maksymalne wykorzystanie możliwości obecnego układu torowego 1520 mm. Przez Rejon Przeładunkowy Małaszewicze przejeżdża dziennie do 40 par pociągów po torach szerokim i normalnym. Z kolei w marcu tego roku po torze szerokim przejechało 377 par pociągów towarowych – łącznie 27 266 wagonów. Dla porównania, w analogicznym okresie w 2019 roku po torze szerokim przejechało 335 par pociągów towarowych – 25 682 wagony.
Spółka przypomina o
przygotowywanej przebudowie Rejonu Przeładunkowego Małaszewicze, który dzięki wykorzystaniu swojej powierzchni 30 km2 ma pełnić bardzo ważną rolę w transportach na Jedwabnym Szlaku pomiędzy Azją a Starym Kontynentem.