Jak pisze „Dziennik Gazeta Prawna”, spółka Cargosped z grupy PKP Cargo spiera się z Polzugiem o terminal kontenerowy w Pruszkowie. Stawką są przeładunki w centralnej Polsce.
Przetarg PKP na dzierżawę terenu wygrała spółka z grupy Cargo, ale należący do głównego operatora portu w Hamburgu (HHLA) Polzug wciąż korzysta z Pruszkowskiej bocznicy.PKP SA chce obciążyć Polzug opłatą za bezumowne korzystanie z terenu od końca lipca.
„Dziennik Gazeta Prawna” pisze, że HHLA opóźnia opuszczenie terminalu w Pruszkowie, ponieważ jego własny w Brwinowie dopiero powstaje. Przerwa w przeładunkach w okolicach Warszawy oznaczałaby utratę klientów.
Cargosped twierdzi, że pomimo użytkowania terminalu przy Marywilskiej w Warszawie, terminal w Pruszkowie jest bardzo potrzebny, bo leży po drugiej stronie aglomeracji, w której trwa remont mostu Grota–Roweckiego. Cargosped planuje rozdzielać ładunki pomiędzy dwa terminale.