Włoski zarządca sieci kolejowej - Rete Ferroviaria Italiana – ogłosił olbrzymi przetarg na montaż systemu ERTMS na niemal wszystkich liniach kolejowych we Włoszech, gdzie jeszcze go nie ma.
Ogłoszenie o poszukiwaniu wykonawcy montażu ERTMS na włoskich liniach kolejowych pojawiło się na europejskiej platformie przetargowej TED. Rete Ferroviaria Italiana szacuje, że zamówienie będzie warte niebagatelne 2,7 miliarda euro.
Włosi chcą, by do 2036 roku prawie krajowa sieć kolejowa działała już tylko na ETCS/ERTMS, przez co znacząco wzrośnie bezpieczeństwo na nie. ERTMS ma być „położony” na 16800 kilometrach linii, a do 2026 roku dotyczyć to będzie 3400 kilometrów z całej sieci.
Od kilku lat nowy tabor we Włoszech, a jest go mnóstwo, zamawiany jest z pokładowymi urządzeniami ETCS. Plan wdrożenia systemu ERTMS na terenie całego kraju, jest więc logiczną konsekwencją tych zamówień.
Co ciekawe, po serii wypadków na swojej sieci kolejowej na wdrożenie niemal wszędzie ERTMS/ETCS
zdecydowali się także Czesi, chociaż na razie nie ma jeszcze przetargu w tym zakresie. Najpierw obejmie on montaż ERTMS na łącznie 4800 kilometrach sieci kolejowej, co ma kosztować prawie 2 miliardy euro. Na prawie wszystkich liniach kolejowych ETCS/ERTMS ma działać w Republice Czeskiej do 2040 roku.