Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej obejmującej modernizację torowiska tramwajowego w ciągu ul. Piekarskiej w Bytomiu.
Wzdłuż ul. Piekarskiej w Bytomiu kursuje linia tramwajowa nr 38 – ostatnia w Polsce obsługiwana planowo, przez cały rok, liniowymi dwuosiowymi wagonami typu N. Linia tramwajowa na tej ulicy została zbudowana w 1913 roku i prowadziła do zajezdni miejskich tramwajów bytomskich. Ostatni remont kapitalny torowiska miał miejsce w latach 80. XX wieku. Linia jest jednotorowa, bez sygnalizacji i bez żadnej mijanki. Torowisko wbudowane jest w jezdnię w technologii „na boso” z nawierzchnią asfaltową lub z płyt EPT.
Modernizacja ma obejmować całe torowisko od przystanku końcowego w rejonie skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich aż do ul. Sądowej, gdzie tor łączy się z linią prowadzącą od pl. Sikorskiego w kierunku Stroszka. Cały odcinek ma długość 1,3 km. Dobudowane mają być połączenia torowe: skręt z ul. Piekarskiej w ul. Sądową (w stronę Stroszka) oraz z ul. Sądowej w ul. Powstańców Warszawskich w kierunku południowym. Torowisko ma być zaprojektowane nadal jako jednotorowe, usytuowane w osi jezdni, jednak na końcowych odcinkach mają powstać dwie mijanki. W założeniach projektowych wskazano, że wszystkie przystanki mają być typu wiedeńskiego.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.