Władze Bytomia wycofały się z finansowania inwestycji mającej na celu budowę linii tramwajowej do dzielnicy Miechowice.
Tramwaje do Miechowic (a także do Rokitnicy, Wieszowej i Stolarzowic) ostatni raz pojechały 1 maja 1983 r. Ruch został wstrzymany z powodu zamknięcia dla ruchu niskiego i wąskiego tunelu jaki wówczas był pod torami kolejowymi w bytomskiej dzielnicy Karb. Stary tunel zasypano, a nad torami wybudowano nowy szeroki wiadukt.
Na nowym wiadukcie przewidziano miejsce dla tramwaju – wybudowano osobne przęsło pod dwutorową linię, a w samym Karbiu zarezerwowano miejsce i nawet wybudowano wyjścia z przejścia podziemnego na planowane w tym miejscu przystanki.
Szacuje się, że koszt budowy nowej linii o długości 9,3 km z całą infrastrukturą towarzyszącą wyniósłby ok. 100 mln zł. Jest to ogromna kwota dla budżetu Bytomia – miasta, które zmaga się z wieloma problemami, m.in. szkodami górniczymi. Jednak dofinansowanie ze środków europejskich dało nadzieję na realizację tego projektu.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl