Długo wyczekiwana przez mieszkańców bydgoskiej dzielnicy Fordon inwestycja powoli zbliża się ku końcowi. Już rozpoczęły się testy tramwajów. W pierwszy kurs pojechał Konstal 805N. Później swoje pojazdy testowała bydgoska Pesa. W układzie komunikacyjnym miasta szykuje się mała rewolucja. – To zmiany jakościowe na lepsze na linii wschód – zachód – mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy z Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Realizowana od co najmniej dwóch lat inwestycja do Fordonu jest już w bardzo zaawansowanej fazie. Konsorcjum Gotowski Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe odpowiada za powstanie dwutorowej linii tramwajowej do dzielnicy Fordon.
Nowa linia to wiele korzyści dla mieszkańców. Dla porównania, nowo budowany układ tramwajowy w Olsztynie jest wielkościowo zbliżony do bydgoskiej inwestycji i wynosi 11 km. – Nowa linia to dla nas 10 kilometrów linii tramwajowej, 13 par przystanków oraz diametralnie zmieniony układ komunikacyjny – wylicza Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy z Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Jak się okazuje, dzielnica Fordon tak się rozbudowała, że ZDMiKP postanowił przebudować układ komunikacyjny w mieście. Dotyczy to nie tylko linii, które kursują do samego Fordonu. – Linia tramwajowa wywołuje też zmiany na połączeniu Fordonu z głównym tarasem Bydgoszczy – Wyżynami – mówi rzecznik. – Przyniesie to zmiany jakościowe na lepsze na linii wschód – zachód – dodaje.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl