– To przedsięwzięcie, na które czekaliśmy od stu lat, nie doszłoby do skutku, gdyby nie obecność Polski w Unii Europejskiej – powiedział prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski podczas uroczystego otwarcia. Jak podkreślił, inwestycja jest w znacznej mierze dziełem bydgoskich przedsiębiorstw: firmy Gotowski (lider konsorcjum budującego infrastrukturę) oraz Pesy, która dostarczyła tabor.
Trasa o długości 9,5 kilometra połączyła z centrum Bydgoszczy dużą (70 tysięcy mieszkańców) i najbardziej oddaloną od serca miasta dzielnicę. Jej oddanie do użytku spowodowało poważne zmiany w układzie linii nie tylko tramwajowych, ale także autobusowych (dotychczas to autobusy zapewniały komunikację zbiorową na linii centrum – Fordon). Otwarcie trasy oznacza zwiększenie bydgoskiej sieci tramwajowej bez mała o jedną trzecią (dotychczas łączna długość wszystkich linii wynosiła 31 km).
Nowy odcinek jest od dziś obsługiwany przez cztery linie. Dwie z nich (3 i 5) dojeżdżają do końca trasy (pętla Łoskoń), pozostałe – 7 i 10 – zawracają bliżej, przy ul. Niepodległości. Należy jednak zaznaczyć, że wyświetlacze w niektórych wagonach wprowadzały pasażerów w błąd, podając nazwę pętli Wyścigowa, na której tramwaje kończyły bieg do wczoraj. Operatorem trasy są Miejskie Zakłady Komunikacyjne jako podwykonawca spółki Tramwaj Fordon, odpowiedzialnej za przeprowadzenie inwestycji.
Czytaj więcej na http://www.transport-publiczny.pl/