Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Burmistrz Woli o stacji przeładunkowej i Mieszkaniu Plus

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Burmistrz Woli o stacji przeładunkowej i Mieszkaniu Plus
Fot. RK
Urząd warszawskiej dzielnicy Wola odniósł się do ostatnich decyzji kolejarzy w sprawie terenu Odolan. Powstanie tu osiedle w ramach programu Mieszkanie Plus, natomiast stacja terminal przeładunku kruszyw znajdzie się w mniej uciążliwym miejscu, niż się obawiano.

Jak informowaliśmy wczoraj, z pisma przesłanego przez Centrum Realizacji Inwestycji PLK do stołecznego Biura Drogownictwa i Komunikacji wynika, że planowany terminal przeładunkowy ma znajdować się nie na wolskich Odolanach, a na pograniczu Włoch i Bemowa, na terenie stacji Warszawa Główna Towarowa. Kolejarze pytają też miasto o możliwość wytyczenia nowej drogi wyjazdowej (czytaj więcej).

Z kolei dzień wcześniej podpisana została umowa pomiędzy BGK Nieruchomości i spółką Polskie Koleje Państwowe na wykorzystanie terenów kolejowych na potrzeby programu Mieszkanie Plus, m.in. właśnie na terenie Odolan. Do obu tych informacji odniósł się oficjalnie urząd dzielnicy Wola.

– Zasięg oddziaływania tego typu stacji przeładunkowych jest znaczny. Chodzi przede wszystkim o pył, hałas i zwiększony ruch samochodów ciężarowych. Na takie działania nie było naszej zgody – mówi o terminalu przeładunkowym Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola.

Urzędnicy są zdania, że to po protestach mieszkańców Odolan oraz Urzędu Dzielnicy PKP Polskie Linie Kolejowe zmieniła lokalizację inwestycji (nie jest to jasne, bo PLK wcześniej nie informowała o lokalizacji - przyp. RK). Zaprezentowaną lokalizację pomiędzy czynnymi grupami torów stacyjnych w rejonie ulicy Fortuny i Parowcowej, na styku Bemowa i Włoch urzędnicy oceniają pozytywnie. – To tylko początek drogi. Odsunięcie tak uciążliwej inwestycji od zabudowy mieszkaniowej to krok w dobrym kierunku, jednak prędzej czy później tego typu działalność przemysłowa powinna zniknąć z tego rejonu miasta – podkreśla burmistrz Strzałkowski.

Krokiem w dobrym kierunku jest zdaniem urzędników również plan budowy nowej drogi, na której odbywałby się ruch samochodów ciężarowych obsługujących nie tylko stację przeładunkową, ale również istniejące zakłady przemysłowe znajdujące się przy ul. Grodziskiej (Lafarge, Budokrusz). Kolejarze proponują obsługę komunikacyjną tego terenu poprzez drogi wewnętrzne terenu stacji Warszawa Główna Towarowa, następnie samochody ciężarowe przejeżdżałyby pod wiaduktem al. 4 Czerwca 1989 roku i poprzez zachodnią część ul. Chruścickiego mogłyby dojechać do al. 4 Czerwca 1989 roku. PKP PLK wystosowało już pismo w tej sprawie do Biura Drogownictwa i Komunikacji. – Cieszę się, że kolejarze idą w kierunku budowy drogi technicznej. Przypomnę, że już w październiku ubiegłego roku apelowaliśmy o wdrożenie takiego rozwiązania – mówi Strzałkowski.

W informacji urzędu dzielnicy czytamy, że "nadal nierozwiązaną kwestią jest budowa na Odolanach mieszkań z programu Mieszkanie Plus". Dlaczego? – Program Mieszkanie Plus nie może być realizowany na tym terenie bez zapewnienia odpowiedniej infrastruktury społecznej. W związku z tym PKP musi zapewnić tereny, na których mogłyby powstać szkoła i przychodnia. Potrzebna jest również komunikacja i dialog z mieszkańcami Odolan. Bez tego budowa osiedli z programu Mieszkanie Plus będzie obarczona ogromnym ryzykiem i może generować potencjalne konflikty społeczne – przestrzega Krzysztof Strzałkowski.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5