Trwają prace przy modernizacji magistrali kolejowej E30 przez centrum Krakowa. Inwestycja miała się zakończyć w 2020 roku.
Trwa realizacja projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” za przeszło miliard złotych realizowanego w ramach programu CEF „Łącząc Europę”. Podpisana w kwietniu 2017 roku umowa
miała zostać zrealizowana do końca 2020 roku. Jak
tłumaczyło niedawno w odpowiedzi na interpelację Pauliny Matysiak Ministerstwo Infrastruktury, opóźnienie jest spowodowane koniecznością udzielenia wykonawcy zamówienia uzupełniającego na wykonanie rozszerzonego zakresu robót o prace nieprzewidziane w umowie – konkretnie na budowę nowego obiektu mostowego nad rzeką Wisłą w km 1,875 dla toru nr 1 linii kolejowej nr 629, uwzględniającego dodatkową infrastrukturę pieszo-rowerową.
Prace trwają jednak również w wielu innych lokalizacjach, niezwiązanych z budową nowego mostu. Jak relacjonuje PKP PLK, budowane są m.in. dwa nowe przystanki Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień, przeznaczone dla kolei aglomeracyjnej oraz modernizacja kolejnych pięciu przystanków i dwóch stacji kolejowych.
W ramach inwestycji prowadzona jest też przebudowa kilkudziesięciu obiektów inżynieryjnych,
budowa dwóch estakad w centrum Krakowa, które zastąpiły XIX-wieczny nasyp. W sumie w Krakowie będą do dyspozycji aż trzy nowe mosty. Postępy trwających prac obrazuje galeria zdjęć zaprezentowana przez inwestora.