Nawet tysiąc wagonów rocznie miało w Szczecinie budować PKP Cargo. Jednak przyszłość projektu nie jest jasna. Przewoźnik czeka na nowy zarząd, a i jego partner Greenbrier nie jest skory do pośpiechu. Trwają też rozmowy dotyczące dalszej współpracy z PKP Informatyką.
PKP Cargo i Greenbrier Europe Wagony Świdnica
podpisały 1 lipca 2015 roku list intencyjny w sprawie uruchomienia produkcji wagonów. W ramach tej współpracy
Greenbrier ma dostarczyć niezbędną dokumentację, technologię, standardy kontroli jakości oraz wyposażenie linii produkcyjnej.
Po stronie PKP Cargo Tabor, spółki z Grupy PKP Cargo, ma być m.in. zapewnienie wykwalifikowanej kadry produkcyjnej i administracyjnej oraz zaplecza warsztatowego. Więcej na ten temat
pisaliśmy tutaj. Witold Bawor, członek zarządu spółki PKP Cargo Tabor
podczas Kongresu Kolejowego poinformował, że produkcja ma początkowo wynosić 500 wagonów rocznie, a potem nawet się podwoić.
Projekt w zawieszeniu
W tej chwili projekt, który miał uratować miejsca pracy w Zakładzie Napraw Taboru w Szczecinie jest w zawieszeniu. Jak poinformował RK nowy prezes PKP Cargo Maciej Libiszewski, decyzje w tej sprawie zostały wstrzymane do czasu wybrania pozostałych członków zarządu spółki, w tym przede wszystkim dyrektor ds. operacyjnych.
Jak usłyszeliśmy nieoficjalnie w PKP Cargo, również Greenbrier nie naciska na szybkie decyzje w tej sprawie – na wysłane już jakiś czas temu zapytania przewoźnika w sprawach współpracy jeszcze nie odpowiedział.
Prezes Libiszewski przyznaje, że wiek wagonów PKP Cargo to problem dla przewoźnika, a jego zapotrzebowanie to co najmniej kilkaset wagonów rocznie. W tej chwili przewoźnik nie wyklucza pozyskiwania wagonów na rynku.
Trwają rozmowy z PKP Informatyką
Drugą istotną kwestią, rozpoczętą przez poprzedni zarząd spółki było
odejście od współpracy z PKP Informatyką. Jak poinformował Libiszewski, trwają rozmowy pomiędzy spółkami. – Będziemy starać się kontynuować tę współpracę, ale na bardziej efektywnych zasadach – mówi prezes PKP Cargo. Przewoźnik chce wzmocnić udział IT w swoich procesach.
Więcej o wynikach rocznych PKP Cargo
przeczytasz tutaj. Natomiast o planach nowego prezesa spółki
więcej piszemy w tym miejscu.