NUMER 04/2021
NUMER 04/2021
Temat numeru:
Maszyniści
szukaj
Śledź nas:

Budowa łącznicy w Czarncy wreszcie rusza, ale termin jeszcze późniejszy

| inf. pras oprac. kł 10.06.2021 3

Budowa łącznicy w Czarncy wreszcie rusza, ale termin jeszcze późniejszy
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Budowa łącznicy w Czarncy wreszcie rusza, ale termin jeszcze późniejszy
Budowa łącznicy w Czarncy wreszcie rusza, ale termin jeszcze późniejszy
Budowa łącznicy w Czarncy wreszcie rusza, ale termin jeszcze późniejszy
Budowa łącznicy w Czarncy wreszcie rusza, ale termin jeszcze późniejszy
Budowa łącznicy w Czarncy wreszcie rusza, ale termin jeszcze późniejszy
Budowa łącznicy w Czarncy wreszcie rusza, ale termin jeszcze późniejszy
Budowa łącznicy w Czarncy wreszcie rusza, ale termin jeszcze późniejszy
Jak informuje PKP PLK, rozpoczęły się główne prace przy budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ. Niestety, nowy termin oddania inwestycji oznacza, że opóźnienie realizacji wzrosło do dwóch i pół roku względem pierwotnego harmonogramu.
Umowa na budowę łącznicy z firmą ZUE została podpisana jeszcze w 2017 roku. Oddanie jej do użytku planowano na grudzień 2019 roku. Dwa lata temu poinformowano, że ruszyły pierwsze prace budowlane

Od tego czasu jednak inwestycja trafiała na przeszkody. Jak informowała PKP PLK w lutym, termin realizacji umowy odłożono aż o dwa lata, z powodu m.in. z konieczności rozszerzenia zakresu prac projektowych i wykonania dodatkowych projektów podziałów działek.

Teraz inwestor poinformował o rozpoczęciu głównych prac przy budowie łącznicy. Jednocześnie podano, że oddanie trasy do eksploatacji jest planowane w pierwszej połowie 2022 r. Oznacza to łączne opóźnienie ok. dwóch i pół roku.

Ruszyły właściwe roboty

Jak informuje PKP PLK, obecnie przygotowywany jest teren pod nowy tor łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ (linia nr 582). Wykonawca formuje nasyp, na nim będą układane tory i podkłady. Zgromadzone są materiały. 

Jednotorowa łącznica będzie zelektryfikowana i przystosowana do ruchu dwukierunkowego. Zapewni przejazd pociągów pasażerskich z prędkością 100 km/h, a towarowych 80 km/h.  W ramach inwestycji wybudowany zostanie nowy tor, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na trasie łącznicy kolejowej między Centralną Magistralą Kolejową (linia nr 4) a linią Kielce – Fosowskie (linia 61) zaplanowano budowę wiaduktu nad drogą leśną w pobliżu Czarncy. Do przebiegu toru dostosowane będą obiekty inżynieryjne m.in. most nad rzeką Jeżówką i przepusty. Wcześniej wykonano prace przygotowawcze na stacji Włoszczowa Płn. i w rejonie przystanku Czarnca.

W ramach komplementarnej inwestycji, PLK zmodernizowały już przystanek w Czarncy. Mieszkańcy województwa świętokrzyskiego wygodniej korzystają z kolei w drodze do Kielc lub Częstochowy. Dwa wyższe perony po przebudowie ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Dogodne dojście na perony zapewniają pochylnie. Ścieżki naprowadzające i oznakowanie w alfabecie Braille’a, pomagają w orientacji osobom niewidomym i niedowidzącym.

W 140 minut z Kielc do Warszawy


Jak podaje inwestor, nowa ponadtrzykilometrowa km łącznica Czarnca – Włoszczowa Północ zwiększy możliwości przejazdu pociągów na terenie województwa świętokrzyskiego. Możliwa będzie bardziej atrakcyjna oferta połączeń międzyregionalnych m.in. w kierunku Warszawy i Łodzi. Przewidywany czas przejazdu pociągów w relacji Kielce – Warszawa to 2h 20 min.

Zadanie pn. „Budowa linii kolejowej nr 582 Czarnca – Włoszczowa Północ” jest realizowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego. Wartość projektu to ok. 42,8 mln zł, w tym dofinansowanie UE wynosi ponad 36 mln zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2021
NUMER 04/2021
W najnowszym numerze przeczytają państwo raport na temat bardzo ważny dla przyszłości kolei: pracy maszynistów. Oprócz tego polecamy przekrojowe materiały o Kolei Dużych Prędkości na świecie, planach modernizacji warszawskiej linii średnicowej czy problemach z budową Szybkiej Kolei Miejskiej w Szczecinie. Jak zawsze nie brakuje też ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5