Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Budowa „europejskiego” toru z Mościsk do Lwowa priorytetem ukraińskiego rządu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Budowa „europejskiego” toru z Mościsk do Lwowa priorytetem ukraińskiego rządu
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Z końcem 2020 roku rząd Ukrainy przedstawił listę priorytetowych, strategicznych inwestycji, które będą realizowane przez państwo. Aż 40% z nich dotyczy infrastruktury, a trzy z nich bezpośrednio wpłyną na przepływ towarów i ludzi pomiędzy Polską a Ukrainą.

Na liście znajduje się 100 projektów, które mają być zrealizowane w latach 2021–2023. Projekty obejmują branżę energetyczną, transportową, służbę zdrowia, pocztę, kulturę, sport oraz edukację. Aż 40% to projekty związane z transportem. Oprócz przebudowy portu w Berdiańsku czy Odessie, a także obok budowy nowej obwodnicy Kijowa czy budowy nowego lotniska na Zakarpaciu, na liście są duże projekty kolejowe.

Dwa z czterech najważniejszych dotyczą kompleksowej przebudowy stacji w Dnieprze, Winnicy, Mikołajowie, Czopie, Kijowie, Charkowie i Chmielnickim. Kolejny zakłada zakup dużej liczby lokomotyw elektrycznych do przewozów cargo, gdyż większość obecnie używanych dochodzi właśnie do śmierci technicznej. Dwa ostatnie projekty powinny żywo zainteresować Polaków.

Pierwszy dotyczy budowy europejskiego toru na trasie od stacji Mościska II do lwowskiej dzielnicy Skniłów. Tam miałaby powstać pasażerska stacja kolejowa zdolna przyjmować pociągi od strony Polski, a także terminal towarowy. Przypomnijmy, że inwestycję zapowiedziano już do realizacji na 2020 rok i miała być ona realizowana „w rok”. Budowa splotu torowego nie udała się jednak w roku minionym, zaplanowano ją do realizacji do roku 2023. Jewhen Krawców, były już prezes UZ chciał, by nowy odcinek torów o szerokości 1435 mm pozwalał na pokonanie pociągiem dystansu ze Lwowa do Krakowa w 3,5 godziny. – Dzięki dobudowie toru możliwe będzie też szybkie dotarcie, z wykorzystaniem istniejących linii, bezpośrednimi pociągami do Pragi i Wiednia – mówił.

Kolejny projekt, którego realizacje gwarantuje ukraińska strategia, dotyczy elektryfikacji odcinków linii Kowel – Jagodzin – granica państwa oraz Kowel – Izow – granica państwa (ta inwestycja również jest opóźniona). Obie inwestycje mają znacząco wpłynąć na ruch pociągów towarowych i przyczynić się do rozwoju intermodalu. Połączone mają być również z wymianą torowiska tam, gdzie to niezbędne.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5