Podróżujący z Oświęcimia do Czechowic-Dziedzic muszą przygotować się na utrudnienia. Kilkakrotnie ruch pociągów będzie tam bowiem wstrzymywany w związku z pracami infrastrukturalnymi. Zrealizuje je jednak nie PKP PLK, a GDDKiA.
W najbliższym czasie pasażerowie korzystający z połączeń regionalnych na trasie Oświęcim – Czechowice-Dziedzice odczują spore zmiany w ruchu pociągów. PKP PLK kilkakrotnie wstrzymają bowiem przewozy, a w wybranych dniach i godzinach uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. Niedawno obsługujący odcinek przewoźnik regionalny – Polregio – ogłosił postępowanie mające wyłonić podmiot, który podstawi autobusy wraz z kierowcami.
Skala zmian różna w różnych okresach
– Utrudnienia w postaci zastępczej komunikacji autobusowej czekają podróżnych na odcinku Oświęcim – Czechowice-Dziedzice w następujących terminach: od 12 do 14 marca, od 19 do 21 marca, od 26 do 28 marca, 13 maja i od 27 do 28 maja – mówi Maciej Biernacki z Zespołu Prasowego Polregio. W tych terminach autobusy pojadą w zamian za pociągi przedpołudniowe. Mowa tu o kursach odjeżdżających z Oświęcimia o 8:01 i 10:03 oraz z Czechowic-Dziedzic o 9:58 i 11:04.
We wskazanych powyżej terminach marcowych, ale nie podczas zamknięć w maju, dodatkowo odwołane i zastąpione autobusami zostaną kursy popołudniowe. Nie wyjadą zatem pociągi odjeżdżające z Oświęcimia o 15:49 i 17:55 oraz z Czechowic o 16:54 i 18:52. Część z wymienionych połączeń jest realizowana w bezpośredniej relacji do lub z Krakowa. Pomiędzy Oświęcimiem a Krakowem pociągi pojadą bez większych zmian.
Na kolej wpływają prace drogowców
– Ze względu na wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej czas przejazdu będzie wydłużony o 25 – 30 minut – zapowiada przedstawiciel Polregio. Wskazuje on także, że przyczyną wprowadzenia utrudnień jest budowa obiektów infrastrukturalnych. Nie oznacza to przy tym modernizacji samej linii kolejowej nr 93.
– Konieczność organizowania zastępczej komunikacji autobusowej wynika z inwestycji drogowej, którą realizuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – stwierdza bowiem Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Chodzi tu o budowę obiektów inżynieryjnych
dla drogi ekspresowej S1. Trasa połączy konurbację górnośląską ze Słowacją.