Do końca tego roku planowane jest zakończenie całości robót budowlanych centrum serwisowego dla pociągów Pendolino na warszawskim Grochowie. Wyposażanie i zasiedlenie warsztatu utrzymania taboru przez pracowników Alstomu powinno rozpocząć się w pierwszych miesiącach przyszłego roku.
Konstrukcja hali, wraz z elewacją i dachem, jest prawie skończona. Pozostała do zamknięcia tylko część hali od strony zachodniej, która ze względu na prowadzone złożone roboty konstrukcyjne związane z fundamentami pod specjalistyczne urządzenia, takie jak: tokarka podtorowa i zapadnia trakcyjna, nie jest jeszcze przykryta dachem i nie ma elewacji.
Roboty budowlane są skupione głównie wewnątrz budynku hali. Wykonywane są: kanały wzdłuż torów serwisowych i naprawczych, pomosty robocze, kanały pod tokarkę podtorową oraz zapadnię trakcyjną, ściany działowe i instalacje wewnętrzne w części biurowej. Ponadto, wykonywana jest płyta fundamentowa pod myjnię całopociągową oraz budynek techniczny myjni.
Tory dojazdowe, od strony zachodniej i wschodniej centrum serwisowego, są ukończone. Zostały doprowadzone do budynku warsztatu utrzymania technicznego i są spięte z istniejącym układem stacyjnym. Słupy trakcyjne są ustawiane wzdłuż torów i niebawem rozpocznie się montaż trakcji elektrycznej. Wykonywane są roboty związane z montażem systemu sterowania ruchem kolejowym wewnątrz terenu Centrum Serwisowego.
Przypominamy, że w sierpniu do Polski przyjedzie pierwszy z dwudziestu zamówionych przez PKP Intercity pociągów Pendolino. Obecnie skład przechodzi testy statyczne we włoskiej fabryce Alstomu w Savigliano.